نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آمریکا به اسرائیل درباره تشدید جنگ با حزب‌الله هشدار داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا به اسرائیل درباره تشدید جنگ با حزب‌الله هشدار داد

ایسنا/ وال استریت ژورنال نوشت: یک نماینده ارشد آمریکا به تل‌آویو در مورد تشدید جنگ با حزب‌الله لبنان هشدار داده است.

این روزنامه نوشت: پیام واشنگتن در دیدارهایی که آموس هوکشتاین، دیپلمات ارشد دولت بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ در روز دوشنبه در تل آویو برگزار کرد، اعلام شد و نشان دهنده نگرانی فزاینده آمریکا از گسترش درگیری در غزه است.

گالانت گفت که در این دیدار به هوکشتاین گفته است که حملات حزب‌الله امکان راه‌حل دیپلماتیک را از بین می‌برد و «تنها راه باقی مانده برای اطمینان از بازگشت جوامع شمالی اسرائیل به خانه‌هایشان، از طریق اقدام نظامی خواهد بود». دفتر نخست وزیری این رژیم هم اعلام کرد که نتانیاهو در نشستی جداگانه «به روشنی بیان کرد که بازگشت ساکنان ما بدون تغییر اساسی در وضعیت امنیتی در شمال ممکن نخواهد بود».

یک فرد آشنا به این نشست گفت که هوکشتاین هشدار داده که تشدید درگیری با لبنان جوامع شمال را امن‌تر نمی‌کند، اما می‌تواند منجر به درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر و طولانی‌تر شود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی با افزایش فشار برای راه‌حل نظامی در جبهه شمال، لفاظی‌های خود را درباره حزب‌الله افزایش داده و می‌گویند زمان برای راه‌حل دیپلماتیک در حال اتمام است. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یک شبه اهداف جنگی خود را به‌روز کرد تا ساکنان شمال را به خانه‌های خود بازگرداند. هفته گذشته ارتش صهیونیستی اعلام کرد که تمرینات آماده سازی نیروها برای عملیات در داخل لبنان را تکمیل کرده است. این اعلام عمومی چند روز پس از آن منتشر شد که گالانت به نیروها گفت که ارتش به زودی مرکز ثقل خود را به سمت شمال تغییر خواهد داد، زیرا در حال آماده شدن برای کاهش عملیات خود در غزه است.

گالانت در جلسه خود به هوکشتاین گفت که در حال رسیدن به نقطه‌ای هستند که باید برای شهروندان اسرائیلی تخلیه شده از خانه‌هایشان راه‌حلی پیدا کرد. یک مقام اسرائیلی گفت: ما شرایطی را نمی‌پذیریم که در آن ۵۵۰۰۰ نفر از خانه‌های خود تخلیه شده و ده‌ها خانه در شمال ویران شده باشد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در تماس تلفنی با گالانت، از همتای خود خواست که به دیپلماسی فرصت دهد تا به ثمر بنشیند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره