نماد آخرین خبر
  1. مهم
بین الملل

انفجار دستگاه‌های "پیجر" در لبنان؛ سفیر ایران به صورت سطحی مجروح شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
انفجار دستگاه‌های "پیجر" در لبنان؛ سفیر ایران به صورت سطحی مجروح شد

آخرین خبر/ رسانه‌ها از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی در چند منطقه لبنان خبر دادند، در پی این حادثه 1200 نفر مجروح شدند، یک کودک 10 ساله شهید شد. همچنین سفیر ایران جراحت سطحی پیدا کرده است.

جراحت سطحی سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر

مجتبی امانی در پی انفجار پیجر جراحت سطحی برداشته و در حال حاضر در بیمارستان تحت نظر است.

گزارش صداوسیما از حادثه لبنان

جزئیات حادثه انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجر) 

خبرگزاری فرانسه شهادت یک کودک در انفجار پیجرهای لبنان را تایید کرد. به گزارش الجزیره  شمار زخمی ها به 1200 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که چند دستگاه ارتباطی (پیجر) که ادعا می شود مربوط به اعضای حزب‌الله بوده در تعدادی از مناطق لبنان اعم از بیروت، البقاع و جنوب لبنان منفجر شده است.
خبرگزاری ملی لبنان «NNA» نیز از وقوع یک حادثه امنیتی بی‌سابقه در ضاحیه جنوبی و چند منطقه دیگر خبر داد.
این خبرگزاری افزود که این انفجار به وسیله یک فنآوری پیشرفته و نفوذ به شبکه پیجر در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان رخ داده است.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی منابع امنیتی گزارش داد که در نتیجه این انفجار دستکم ۱۰ تن در لبنان زخمی شدند.
وزارت بهداشت لبنان نیز خواستار آمادگی همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شد و از تمامی کادر درمان خواست تا با توجه به وضعیت اضطراری پیش آمده، در محل کار خود حضور یابند.
وزارت بهداشت لبنان همچنین از همه شهروندان لبنانی خواست تا فورا هر گونه دستگاه پیجر را از خود دور کنند.
شبکه الجزیره نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که ده‌ها نفر در نتیجه این انفجار در مناطق مختلف لبنان زخمی شده‌اند.
یک منبع امنیتی لبنان نیز گزارش داد که صدها نفر بر اثر وقوع انفجار در نقاط مختلف لبنان زخمی شده‌اند.

در همین ارتباط «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با ابلاغ حادثه امنیتی از وزیر بهداشت خواست تا جلسه دولتی را ترک کند و همه نهادهای این وزارتخانه را به حالت آماده‌باش درآورند.
کمیته صلیب سرخ در لبنان نیز از آماده‌سازی ۵۰ دستگاه آمبولانس اضافی و ۳۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی برای کمک به قربانیان این انفجارها خبر داد.
شبکه المیادین نیز به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش داد در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر، صدها نفر زخمی شده‌اند.
در همین ارتباط سرویس امنیت داخلی لبنان اعلام کرد که چند دستگاه ارتباطی از انواع خاصی در تعدادی از مناطق لبنان هدف قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی در این انفجارها زخمی شدند.
سرویس امنیت داخلی لبنان همچنین از شهروندان این کشور تا همه مسیرها را برای تسهیل کمک‌رسانی به مجروحان و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها، تخلیه کنند.
برخی رسانه‌های خبری سوریه نیز از زخمی شدن تعدادی از اعضای حزب‌الله در سوریه و انتقال آن‌ها به بیمارستان در پی انفجار چند پیجر خبر دادند.
خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از برخی منابع امنیتی مدعی شد که بیش از ۱۰۰۰ نفر در لبنان در نتیجه انفجار دستگاه‌های ارتباطی زخمی شدند.
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: مشاور برجسته «بنیامین نتانیاهو»(نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) تلویحا گفت که اسرائیل در پشت ماجرای انفجار دستگاه‌های پیجر قرار دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره