نماد آخرین خبر

پالیتیکو: زلنسکی خودسرانه به کورسک حمله کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 پالیتیکو: زلنسکی خودسرانه به کورسک حمله کرد

ایسنا/ نشریه آمریکایی در گزارشی از مخالفت سران نظامی اوکراین با تصمیم رئیس جمهور این کشور برای حمله به کورسک خبر داد.

به گزارش ایسنا، از زمان شروع حمله اوکراین به کورسک، همزمان با حمایت فزاینده کشورهای غربی حامی اوکراین از این حمله، بسیاری با توصیف کردن عملیات اوکراین به‌عنوان «قماری» خطرناک، علت تصمیم «ولودیمیر زلنسکی» برای حمله به کورسک، واقع در غرب روسیه را جویا شدند.

کی‌یف در ماه اوت هزاران سرباز خود را از مرز شمالی خود وارد خاک روسیه در استان کورسک کرد، با این هدف که از شدت فشارهای نظامیان روس به اوکراینی‌ها در محورهای داخلی نبرد کم کند.

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرده عملیات در کورسک را در چارچوب یک «طرح پیروزی» که ماه جاری میلادی به دولت آمریکا تحویل می‌دهد به اجرا درآورده است. این در حالی است که پشتیبانی‌های آمریکایی‌ها از اوکراین امری حیاتی برای اجرای برنامه‌های کی‌یف است.

زلنسکی همچنین در تازه‌ترین مصاحبه خود با شبکه آمریکایی «سی ان ان»  همچنین از تصمیم فرماندهی ارتش اوکراین مبنی بر آغاز تهاجم کورسک در روسیه در ماه اوت برای منحرف کردن نیروهای روسی به جای نگه داشتن نیروهای اوکراینی در شرق «پوکروفسک» دفاع کرد.

اما، با توجه گزارش امروز نشریه آمریکایی «پالیتیکو»، زلنسکی با دفاع از «فرماندهی ارتش اوکراین» مبنی بر آغاز حمله به کورسک درواقع از خود دفاع کرده است.

این نشریه آمریکایی در ابتدای مطلب تحلیلی خود، با سربازان مجروح اوکراینی مصاحبه کرد. یک سرباز ۱۹ ساله اوکراینی که هویت آن فاش نشده است، به پالیتیکو گفت: «برای حمله به کورسک احساس افتخار می‌کنم. این اولین باری است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، به خاک روسیه حمله شده است. برای تخریب ساختمان‌های روسی احساس راحتی می‌کردم، دیگر در خاک اوکراین نبودیم، غمی وجود نداشت.»

مخالفت سران نظامی با زلنسکی و برکناری آنها

او در ادامه اظهارات خود نسبت به «مهم» بودن عملیات کورسک ابراز تردید نکرد و مانند رئیس جمهور رژیم کی‌یف، او علت حمله به کورسک را تلاشی برای کاهش پیشروی‌های روسیه در شرق اوکراین اعلام کرد.

اما، پالیتیکو در ادامه گزارش خود به نقل از منابع امنیتی نوشت: «بسیاری از سران نظامی اوکراین همچون والری زالوژنی، فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین، که اکنون سفیر این کشور در انگلیس است اوایل سال جاری با طرح زلنسکی برای حمله به کورسک مخالفت کرده‌اند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره