نماد آخرین خبر

هاآرتص: نتانیاهو از ترس جنگ با حزب‌الله، برکناری گالانت را به تعویق انداخت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 هاآرتص: نتانیاهو از ترس جنگ با حزب‌الله، برکناری گالانت را به تعویق انداخت

ایسنا/ منابع صهیونیست گفتند به‌دلیل نگرانی رژیم اشغالگر از بروز درگیری گسترده با حزب‌الله لبنان، نخست‌وزیر این رژیم تصمیم خود برای برکناری وزیر جنگ را موقتا به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا، رسانه عبری گزارش داد طرح برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از تشدید درگیری میان صهیونیست‌ها و حزب‌الله لبنان موقتاً متوقف شده و احتمالاً بعد از بازگشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از مجمع‌عمومی سازمان ملل، پیگیری شود.

منابع صهیونیست به روزنامه هاآرتص گفتند نتانیاهو فعلاً تمایلی به جایگزینی گالانت با «گدعون ساعر»، رئیس حزب «امید نو» ندارد و صبر می‌کند تا روشن شود که آیا رژیم صهیونیستی با تهدیدی جدی از سوی حزب‌الله مواجه است یا خیر.

این در حالی است که پیش‌تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود توافقی بین نتانیاهو و ساعر امضا شده و انتظار می‌رود به‌زودی طی بیانیه‌ای گالانت برکنار و ساعر به جای او منصوب شود. بر اساس گزارش این شبکه، نتانیاهو معتقد است برکناری گالانت می‌تواند تغییرات گسترده پست‌های وزارتی را تسهیل کند.

یک منبع صهیونیست به هاآرتص گفت: «ما در یک وضعیت امنیتی پیچیده قرار داریم و مشخص نیست که آیا در حال حاضر امکان جایگزینی وزیر دفاع وجود دارد یا خیر. شاید این به مسئله‌ای ضروری بدل شود، اما به‌هرحال نخست‌وزیر می‌داند که با یک مشکل جدی مواجه است.»

یک مقام صهیونیست دیگر که نخواست نامش فاش شود نیز این وضعیت را با ۱۱ اکتبر مقایسه کرد، زمانی که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد تا گزینه حمله‌ای تمام‌عیار به حزب‌الله لبنان را بررسی کند.

روی‌هم‌رفته، در گزارش هاآرتص آمده است: «منابع می‌گویند تا زمانی که مسئله درگیری احتمالی در شمال (با حزب‌الله) حل نشود، موضوع برکناری گالانت کم‌رنگ خواهد بود.»

گرچه دستیاران نتانیاهو اصرار دارند که تأخیر ناشی از سفر وی به نیویورک به معنای تغییر در تمایل وی برای نهایی کردن توافق با ساعر و برکناری گالانت نیست، اما همین دستیاران اذعان دارند که نتانیاهو هنوز در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

حزب حاکم لیکود و حزب امید نو هرگونه مذاکره درباره انتخاب ساعر به‌عنوان وزیر جنگ را رد کرده‌اند، اما منابع مختلفی این مذاکرات را تأیید می‌کنند و به گزارش هاآرتص، علنی شدن این مسئله می‌تواند اجرای آن را به خطر بیندازد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره