نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اتحادیه اروپا: انفجار پیجرها در لبنان را محکوم می‌کنیم

منبع
مهر
بروزرسانی
اتحادیه اروپا: انفجار پیجرها در لبنان را محکوم می‌کنیم

مهر/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عملیات تروریستی روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد، اما از همه طرف‌ها خواست که از وقوع یک جنگ گسترده در منطقه جلوگیری کنند.

وی دراین‌باره گفت: در حالی‌که به نظر می‌رسد به اهدافی حمله شده، اما منجر به خسارت جانبی شدید و بی‌رویه‌ای برای غیرنظامیان از جمله کودکان شده است.

بورل در ادامه افزود: من این وضعیت را بسیار نگران‌کننده می‌دانم و این حملات را محکوم می‌کنم؛ حملاتی که امنیت و ثبات لبنان را تهدید می‌کند و باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

پِترا دو سوتر، معاون نخست وزیر بلژیک در شبکه اجتماعی «ایکس» حملات دیروز در لبنان و سوریه که با جاسازی مواد منفجره در بیش از ۵ هزار پیجر رخ داد را به شدت محکوم کرد.

سوتر در «ایکس» این حادثه را «حمله تروریستی گسترده» و «تشدید بیرحمانه خشونت» توصیف کرد و نوشت: سکوت گزینه روی میز نیست. تحقیقات بین‌المللی الزامی است. خونریزی باید متوقف شود.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها تاکنون ۱۱ نفر شهید و بیش از چهار هزار تن در این سلسله انفجارها مجروح شده‌اند که حال ۴۰۰ تن از آنها وخیم است.

شرکت «گولد آپولو» تایوان که به تولید پیجرهای منفجرشده در لبنان متهم شده، مدعی است که این پیجرها در شرکتی مستقر در بوداپست، پایتخت مجارستان تولید شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره