نماد آخرین خبر

وزیر بهداشت لبنان آمار جدید شهدا و مجروحان را اعلام کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر بهداشت لبنان آمار جدید شهدا و مجروحان را اعلام کرد

ایسنا/ وزیر بهداشت لبنان امروز (چهارشنبه) در جدیدترین آمار خود شمار شهدا و مجروحان جنایت روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و منفجر کردن دستگاه‌های پیجر در نقاط مختلف لبنان که تلفاتی بر جای گذاشته، فراس الابیض، وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد تاکنون ۱۲ تن شهید شده‌اند و از میان آنها ۲ تن کودک هستند.

براساس گزارش شبکه خبری المسیره، وی در ادامه افزود شمار زخمی‌ها نیز مابین ۲۷۵۰ تا ۲۸۰۰ تن گزارش شده است که وضعیت سلامتی حدود ۳۰۰ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

فراس الابیض همچنین گفت طی نیم ساعت حدود ۲۷۵۰ الی ۲۸۰۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده و بیشتر آنها از ناحیه صورت، چشم و دست زخمی شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد تاکنون ۴۶۰ عمل جراحی برای مجروحان انجام شده که بیشتر آنها در ناحیه چشم بوده است.

پیشتر نیز وزیر بهداشت لبنان ضمن استقبال از ارسال اولین کاروان کمک از سوی دولت عراق به بیروت، اعلام کرد نزدیک به ۳۰۰۰ تن در جریان عملیات تروریستی روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی در این کشور زخمی شده‌اند.

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: تاکنون ۲۰ پزشک و نیروی کادر درمان از عراق وارد فرودگاه بیروت شده‌اند و بیش از ۱۵ تُن نیز کمک‌های بشردوستانه از سوی عراق به لبنان ارسال شده است.

بعد از ظهر سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان ۱۲ تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره