نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کرملین سخنان رئیس ناتو را خطرناک توصیف کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کرملین سخنان رئیس ناتو را خطرناک توصیف کرد

ایرنا/ کاخ کرملین در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان رئیس فعلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سخنانی وی را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کاخ کرملین روز چهارشنبه اظهارات ینس استولتنبرگ، رئیس کنونی ناتو را خطرناک توصیف کرد. استولتنبرگ گفته بود که تصمیم غرب برای صدور کاربرد سلاح‌های دوربرد توسط اوکراین خط قرمزی نیست که بتواند موجب تنش از سوی مسکو شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته است تا به اوکراین اجازه دهند از موشک‌های غربی از جمله اتاکمس آمریکا و استورم انگلیس برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که اظهارات استولتنبرگ خطرناک است.

وی افزود: این تمایل خودنمایی برای جدی نگرفتن اظهارات رئیس جمهور روسیه اقدامی کاملا کوته فکرانه و غیرحرفه ای است. موضع استولتنبرگ بسیار تحریک آمیز و خطرناک است.

استولتنبرگ در مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز هشدار هفته گذشته ولادیمیر پوتین،  رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر اینکه اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از چنین سلاح‌هایی برای حمله به عمق خاک روسیه به این معنی است که غرب به طور مستقیم با روسیه می‌جنگد را رد کرد.

استولتنبرگ که دوره ریاست او به عنوان رئیس ائتلاف نظامی در ماه اکتبر به پایان می رسد، گفت: «خطوط قرمزهای زیادی قبلاً توسط او اعلام شده بود زیاد تنشی ایجاد نکرد و به این معنی است که ناتو را درگیر جنگ نخواهد کرد.»

پیشتر یک مقام ارشد نظامی ناتو گفته بود که اوکراین دلایل نظامی خوبی برای حمله به روسیه با استفاده از سلاح‌های غربی دارد.

متحدان کی‌یف، از جمله آمریکاو انگلیس در حال گفت‌وگو برای بررسی صدور مجوز برای حمله با سلاح‌های دوربرد هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره