نماد آخرین خبر

میقاتی: ما آماده اعزام ارتش به جنوب هستیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
میقاتی: ما آماده اعزام ارتش به جنوب هستیم

باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرد که درپی حملات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، ارتش آن آماده حرکت به سوی جنوب است.
نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان امروز دوشنبه در دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور تائید کرد که ارتش لبنان آمادگی این را دارد که به رودخانه لیطانی واقع در جنوب این کشور اعزام شود.

براساس گزارش الجزیره، میقاتی ادامه داد: ما تعهد خود را برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و اعزام ارتش لبنان به جنوب لیتانی تجدید می‌کنیم.

میقاتی که نخست وزیر موقت لبنان است تاکید کرد که این کشور باید شخصی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کند که موارد توافق همه گروه‌ها باشد نه نخست وزیری که همه را به چالش بکشد.


شایان ذکر است که ارتش لبنان روز یکشنبه پس از ترور دبیرکل حزب مقاومت لبنان شهید سید حسن نصرالله، در حومه جنوبی بیروت، از شهروندان لبنان خواست تا وحدت ملی و میهن پرستی خود را حفظ و به آشتی وصلح ملی پایبند بمانند.

جنوب لبنان و منطقه دره بقاع تحت پوشش قانونی قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند. پس از تصویب این قطعنامه نیروی حافظ صلح‌ سازمان ملل موسوم به «یونفیل»، در جنوب لبنان، مستقر و همچنین نقش فعالی برای ارتش رسمی لبنان در نظر گرفته شد.

براساس این قطعنامه از بیروت و یونفیل خواسته شد که نیروهای خود را به‌صورت مشترک در منطقه مستقر کنند تا پس از خروج نیروهای دفاعی اسرائیل، تنها قدرت دست دولت لبنان باشد و «هیچ سلاحی بدون رضایت دولت» در منطقه جابه‌جا نشود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره