نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله به وزیر خارجه سوئد با گوجه و پیاز وسط صحن پارلمان

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ وزیر خارجه سوئد که برای بحثی درباره فلسطین به پارلمان رفته بود از سوی حاضران عادی در صحن به حمایت از نسل کشی در فلسطین متهم شد و با گوجه و پیاز مورد حمله قرار گرفت.
 
«ماریا مالمر اشترنگارد» وزیر خارجه جدید سوئد که برای بحثی درباره اینکه استکهلم چگونه باید درباره همه پرسی سازمان ملل در قضیه اسرائیل و کرانه باختری رای بدهد به پارلمان این کشور رفته بود با گوجه و پیاز مورد حمله حامیان فلسطین قرار گرفت و مجبور به ترک صحن پارلمان شد.

براساس گزارش آناتولی، «آن صوفی مالم» رهبر ریکسداگ(پارلمان سوئد) در این باره گفت، فعالان حامی فلسطین با دستانی که به رنگ قرمز رنگ شده بود انواع و اقسام سبزیجات را به سمت وزیر خارجه پرتاب کردند.

جلسه پارلمان بلافاصله بعد از پاسخ اشترنگارد به سوالی درباره وضعیت فلسطین در خاورمیانه به تشنج کشیده شد. حامیان فلسطین در میان حضار در پارلمان نشسته بودند که با شعارها و فریادهای خود وزیر خارجه سوئد را به حمایت از نسل کشی متهم کردند.

به گفته رئیس پارلمان سوئد، پلیس تا کنون سه نفر را در این رابطه بازداشت کرده است.

روزنامه «دیگنس نیتر» سوئد نوشته، دستگاههای امنیتی هنگام ورود حضار به پارلمان نتوانسته‌اند اشیایی مثل پیاز و گوجه را شناسایی کنند هرچند که حضار فقط مجاز به آوردن خودکار و دفترچه یادداشت بوده اند.

اولف کریسترسن نخست وزیر سوئد خواستار افزایش تدابیر امنیتی در پارلمان سوئد بعد از این حادثه شد. به نظر می‌رسد به دلیل اینکه همراه داشتن تلفن همراه و موبایل در چنین اماکنی ممنوع است عکس و فیلمی از این حادثه منتشر نشده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره