نماد آخرین خبر

آلمان: به حمایت‌ها از اسرائیل ادامه می‌دهیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
آلمان: به حمایت‌ها از اسرائیل ادامه می‌دهیم

تسنیم/ وزیر خارجه آلمان در آستانه سالگرد طوفان الاقصی بار دیگر در موضعی یکجانبه و جانبدارانه از رژیم صهیونیستی متعهد شد که برلین به تداوم حمایت‌های خود از این رژیم اشغالگر ادامه می‌دهد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی جانبدارانه از رژیم صهیونیستی به مناسبت سالگرد طوفان الاقصی، به توصیف خود کشتار حماس در 7 اکتبر را نقطه عطفی در تاریخ یهودیان و آلمان توصیف کرد.

وی بار دیگر بر همبستگی آلمان با اسرائیل تاکید کرده و اعلام کرد که با این حال، وضعیت امنیتی یهودیان در آلمان شرم آور است.

به این ترتیب یک سال پس از طوفان الاقصی آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه فدرال آلمان متعهد شد که آلمان به حمایت کامل از رژیم صهیونیستی ادامه دهد. بائربوک در مقاله‌ای برای نشریه بیلد پیام روشنی را برای دوستان اسرائیلی خود ارسال کرده و اعلام کرد: ما در کنار شما هستیم. امنیت شما بخشی از دلیل موجودیت ما است.


بائربوک با اشاره به اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان در موضعی کاملا یکجانبه در حمایت از رژیم صهیونیستی بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.

وی تاکید کرد: 7 اکتبر 2023 نقطه عطفی برای یهودیان است، زیرا فقط "قبل" و "پس" وجود دارد. وی مدعی شد که حماس با حمله وحشیانه خود کل منطقه را به لبه پرتگاه کشاند.

بائربوک اضافه کرد: 7 اکتبر همچنین نقطه عطفی برای ما در آلمان است. من شرمنده‌ام که از آن زمان یهودیان در کشور ما احساس امنیت کمتری کرده‌اند، حملات یهودستیزانه در کشور ما افزایش یافته است، از اینکه مردان می ترسند با یارمولک در خیابان راه بروند و بچه ها از صحبت عبری در مترو می ترسند.

وی با اشاره به اینکه حمله موشکی ایران علیه اسرائیل در خیابان‌های آلمان جشن گرفته می‌شود اطمینان داد: ما با تمام قوا با این امر مخالفت خواهیم کرد.

"اولاف شولتز"، صدراعظم فدرال آلمان نیز در پادکست ویدیویی خود به نام Kanzler Kompakt به مناسبت سالگرد طوفان الاقصی علیه "یهود ستیزی و نفرت به توصیف خود کور از اسرائیل" صحبت کرد. شولتز با اشاره به بحث ها و تظاهرات در آلمان گفت: در آلمان نیز، جنگ غزه نگرانی زیادی را برای بسیاری ایجاد کرده است.

شولتز گفت: در جامعه آزاد ما همیشه می توانید برای بهترین راه مبارزه کنید و به عنوان دموکرات بحث کنید. اما من به وضوح می گویم آنچه هرگز نباید باشد: هرگز نباید چنین باشد که شهروندان یهودی در اینجا در آلمان در ترس زندگی کنند و ... اینطور نباشد که یهودیان دیگر جرأت نکنند با یارمولک از خانه بیرون بروند یا دانشجویان یهودی دیگر جرأت نکنند در دانشگاه بگویند یهودی هستند.


شولتز در پادکست خود تاکید کرد: یهودیان اینجا در آلمان سزاوار همبستگی کامل دولت ما و همبستگی همه مردم شریف این کشور هستند.

شولتز مدعی شد که حماس با حمله به اسرائیل، فاجعه‌ای را برای مردم فلسطین به وجود آورده است. وی افزود: با توجه به گستردگی رنج و ویرانی، دولت فدرال "به حمایت مداوم از آتش بس ادامه می دهد." صدراعظم آلمان هشدار داد که آتش بس بالاخره باید اکنون به وجود بیاید - تا از جمعیت غیرنظامی در نوار غزه بهتر محافظت شود و البته بهتر از آنها مراقبت شود و تا بالاخره گروگان های اسرائیلی آزاد شوند!

به گفته شولتز، دولت فدرال آلمان "در تماس نزدیک با شرکای بین‌المللی خود است تا از تشدید بیشتر درگیری جلوگیری کند." وی افزود: این روند در چند روز گذشته "آسان تر" نشده است. شولتز گفت: همه ما می دانیم که خطر یک درگیری بزرگ در کل منطقه بدون تغییر باقی می ماند. به همین دلیل است که ما با هم کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین آتش سوزی در خاورمیانه رخ ندهد.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره