نماد آخرین خبر

سئول مدعی وجود مواد منفجره در بالن‌های ارسالی از کره‌شمالی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سئول مدعی وجود مواد منفجره در بالن‌های ارسالی از کره‌شمالی شد

ایرنا/ مقامات کره‌جنوبی مدعی شدند بالن‌های زباله‌ای که از سوی کره‌شمالی به این کشور ارسال می‌شوند، دارای مواد منفجره زمانی هستند و نسبت به وقوع آتش‌سوزی توسط آنها هشدار دادند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک، کره‌جنوبی اطلاعاتی را درباره چاشنی‌های باروتی متصل به بالن‌های زباله‌ کره‌شمالی منتشر کرد و مدعی شد این چاشنی‌ها خطر ایجاد آتش‌سوزی را دارند.

به گفته یک مقام رسمی، مقدار باروت موجود در بالن برای ایجاد یک انفجار کافی نیست اما در صورت تماس با مواد قابل اشتعال می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود.

این گزارش پس از عبور حدود ۱۲۰ بالن کره‌شمالی به کره‌جنوبی منتشر شده است. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در پیامی در رسانه‌های اجتماعی به مردم در این رابطه هشدار داد و از آنها خواست در صورت مشاهده بالن، آنها را به پلیس یا ارتش این کشور گزارش کنند.

 

لی سونگ-جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، در یک نشست خبری مکانیزمی را توضیح داد که باعث می‌شود کیسه زباله از بالن جدا شود و اشاره کرد که این بالن‌ها دارای تایمر حرارتی متصل به سیمی هستند که با مقدار کمی باروت گرم می‌شود و این باروت اگر با مواد اشتعال‌زا تماس پیدا کند، ممکن است آتش‌سوزی ایجاد کند.

وی تاکید کرد که کره‌جنوبی در صورت عبور بالن‌ها از یک خط مشخص، اقدامات نظامی قاطعانه‌ای انجام خواهد داد، اما به طور مشخص نگفت این خط چه زمانی عبور داده می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، نرخ نفوذ بالن‌ها از ماه مه(اردیبهشت‌ماه) افزایش یافته و ۹۷ درصد از آنها به خاک کره‌جنوبی می‌رسند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره