نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ادعای آمریکا: عملیات زمینی اسرائیل در لبنان محدود بوده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ادعای آمریکا: عملیات زمینی اسرائیل در لبنان محدود بوده است

ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی شدت گرفتن حملات اسرائیل علیه لبنان مدعی شد که حملات زمینی این رژیم به لبنان محدود بوده است اما درباره حملات هوایی اسرائیل اظهار نظری نکرد.

ایالات متحده آمریکا همچنان عملیات زمینی اسرائیل در لبنان را "محدود" ارزیابی می کند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه به وقت محلی پاسخی به این سوال که آیا حملات هوایی اسرائیل در بیروت نیز "محدود" است، نداد.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد که عملیات نظامی زمینی اسرائیل به لبنان محدود بوده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با حمایت از حملات و اقدامات رژیم اسرائیل گفت: «ما از توانایی اسرائیل برای هدف قرار دادن شبه‌نظامیان، تخریب زیرساخت‌های حزب‌الله، تضعیف توانایی حزب‌الله حمایت می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اذعان کرد:«اما ما همچنین می دانیم که در گذشته که اسرائیل بارها در عملیات‌هایی که به نظر محدود به نظر می‌رسید، شرکت کرده اما ماه‌ها و سالها در منطقه باقی مانده است.»

میلر استدلال کرد که ایالات متحده آمریکا از حملاتی که حزب الله را هدف قرار می دهد، حمایت می کند، اما انتظار دارد که این حملات "به گونه ای انجام شود که با قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت داشته باشد و تلفات غیرنظامی را به حداقل برساند."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که توضیحات گسترده ای از حملات ارتش اسرائیل به پایتخت لبنان ندارد اما نگفت که آیا ایالات متحده آمریکا آنها را مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه ارزیابی می کند یا خیر. او همچنین نگفت که آیا آمریکا ارزیابی های خود را از این موضوع انجام می دهد یا خیر.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: «من نمی توانم آنچه را که در رابطه با حملات در لبنان انجام می دهیم به شما توضیح دهم، اما ما این تعهد را بسیار جدی می گیریم.»

اظهارت میلر در حالی است که استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با اعلام ابراز نگرانی عمیق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) از فعالیت‌ها و تحرکات اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضعش در لبنان، گفت که این تحولی بسیار خطرناک است و به خطر انداختن امنیت صلح بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها تحویل داده، غیرقابل قبول است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: یونیفل نگرانی عمیق خود را با توجه به فعالیت های اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضع ماموریت حافظ صلح، در جنوب شرقی مارون ار راس در بخش غربی، که در داخل خاک لبنان قرار دارد، اعلام کرده است.

دوجاریک افزود: یونیفل گفت که این یک تحول بسیار خطرناک است و ارتش اسرائیل بارها از طریق کانال های ارتباطی منظم از این وضعیت جاری مطلع شده است. به خطر انداختن امنیت صلح بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها تحویل داده است غیرقابل قبول است، و یونیفیل به همه بازیگران تعهداتشان برای حفاظت از نیروها و اموال سازمان ملل را یادآوری می کند.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل حملات اسرائیل، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان لبنان آواره شدند و به سوریه پناه بردند.

او اعلام کرد: در مرز سوریه و لبنان هستم، جایی که ۲۵۰ هزار نفر از ۲۳ سپتامبر از آن عبور کرده اند. مقامات محلی، هلال احمر سوریه، سازمان ملل و شرکای آن به طور مستمر در تلاش هستند تا به مردمی که وارد سوریه می شوند به صورت مناسب رسیدگی کنند.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه به عملیات‌ روزانه و سنگین علیه اهداف این رژیم در داخل خاک فلسطین اقدام کرده است.

ارتش اسرائیل از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره