نماد آخرین خبر

کیم جونگ اون: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کیم جونگ اون: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

ایسنا/ خبرگزاری دولتی امروز (سه‌شنبه) کره‌شمالی گزارش داد، رهبر کره‌شمالی گفت کشورش گام‌هایش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با سلاح‌های هسته‌ای تسریع خواهد کرد و در صورت حمله دشمن، استفاده از آنها را رد نمی‌کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای دومین بار طی یک هفته شخصا از «کیم یوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از بابت تبانی با واشنگتن به منظور بی‌ثبات کردن این منطقه و پنهان کردن این حقیقت که حتی سلاح‌های استراتژیک مناسب هم در اختیار ندارد، نام برد.

آژانس مرکزی کره موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» به نقل از کیم و با اشاره به ائتلاف کره‌جنوبی و آمریکا گزارش داد: «یون سوک یول در سخنرانی خود اظهارنظری بی‌مزه و مبتذل درباره پایان این جمهوری کرد و این نشان می‌دهد که او کاملا در ایمان کورکورانه‌ خود به قدرت اربابش غرق شده است.»

او در سخنرانی در «دانشگاه دفاع ملی کیم جونگ اون» که محل تمرین متخصصان نظامی ویژه است، گفت: «صادقانه بگویم، ما مطلقا هیچ قصدی برای حمله به کره‌جنوبی نداریم.»

رهبر کره‌شمالی افزود: «هر بار که موضع خود را در مورد استفاده از نیروی نظامی اعلام کردم، به وضوح و پیوسته از کلمه "اگر" استفاده کرده‌ام. اگر دشمنان بخواهند علیه کشور ما متوسل به زور شود، ارتش این جمهوری بدون تردید از تمام توان تهاجمی استفاده خواهد کرد. این مانع استفاده از تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود.»

او تاکید کرد: «گام‌های ما برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی و یک قدرت هسته‌ای تسریع خواهد شد.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره