نماد آخرین خبر

هشدار لاوروف درباره استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 هشدار لاوروف درباره استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد

تسنیم/ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هشدار داد که از اگر اوکراین از تسلیحات دوبرد علیه مسکو استفاده کند، تهدید ولادیمیر پوتین اجرایی خواهد شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، لاوروف امروز سه‌شنبه تاکید کرد که اگر کشورهای غربی به اوکراین اجازه دهند تا با موشک‌های دوربردی که غرب  به آنها عرضه می‌کند، به اعماق خاک روسیه حمله کند، مسکو پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «پروی» روسیه گفت که مسکو نظارت دقیق بر این موضوع را متوقف کرده است. بااینحال وی به دیدار پوتین با خبرنگاران ارشد در ماه ژوئن اشاره کرد که طی آن وی به طور قاطعانه واکنش مسکو به سناریو استفاده از تسلیحات دوربرد توسط اوکراین علیه کشورش را تشریح کرد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که هرگونه موافقت غرب برای تامین این موشک‌ها به طور خودکار اقدامات واکنشی ذکر شده پوتین را آغاز می‌کند.


پوتین در دیدار با خبرنگاران و مدیران ارشد خبرگزاری‌های بین المللی در سن پترزبورگ در روز 5 ژوئن هشدار داد که اگر کشورهای غربی ارائه تسلیحات دوربرد به اوکراین را قابل قبول بدانند، مسکو ممکن است سلاح‌های مشابهی را به سایر مناطق در سراسر جهان به عنوان بخشی از اقدامات متقابل عرضه کند.

وی به طور خاص اشاره کرد که این تسلیحات به سمت اهداف حساس در کشورهایی که مسئول مسلح کردن اوکراین با چنین قابلیت‌هایی هستند، هدایت خواهد شد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022، کشورهای غربی کمک نظامی قابل توجهی به اوکراین ارائه کرده‌اند که مجموعاً بیش از 110 میلیارد یورو است.

ایالات متحده با اختصاص حدود 51.6 میلیارد یورو به طور خاص برای کمک های نظامی به اوکراین، که شامل تجهیزاتی مانند تانک، توپخانه، سیستم‌های دفاع هوایی و موشک است، پیشتاز است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره