نماد آخرین خبر

ادعای هریس درباره تاثیر سران برخی کشور‌ها بر ترامپ

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ادعای هریس درباره تاثیر سران برخی کشور‌ها بر ترامپ

باشگاه خبرنگاران/ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقد است که سران برخی کشور‌ها می‌توانند بر ترامپ تاثیر بگذارند و افکار او را دستکاری کنند.
 
کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر این باور است که سران برخی کشور‌های دیگر می‌توانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تحت تأثیر قرار دهند و افکار او را دستکاری کنند.

براساس گزارش آر تی، هریس این نظر را در جریان ضبط یک برنامه تلویزیونی که در ساعات آینده از شبکه سی بی اس پخش خواهد شد، بیان کرد.

در این برنامه ادعا‌های مربوط به مکالمات تلفنی که بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ترامپ پس از ترک ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۲۱ صورت گرفت و در کتاب جدید باب وودوارد، یکی از اعضای هیئت تحریریه واشنگتن پست آورده شده است، صحبت شد، اما هریس در این خصوص گفت: بله، امروز در مورد آن شنیده ام، اما هنوز آن را نخوانده ام.

هریس ادامه داد: حتی در مناظره گفتم که دونالد ترامپ آشکارا سران خودکامه را تحسین می‌کند. او را سران، قوی می‌نامند و چاپلوسی او را می‌کنند یا خدمات خود را به او ارائه می‌دهند. مانند ناتو اگر همه چیز‌هایی که درباره کتاب وودوارد شنیده اید درست باشد، بعدا متوجه خواهیم شد که او مخفیانه کیت‌های آزمایش کرونا را برای استفاده شخصی برای ولادیمیر پوتین ارسال کرده است: آیا آن روز‌ها را به یاد دارید؟ آیا یادتان هست چند نفر در آمریکا بدنبال تست بودند؟

نکته قابل توجه این است که وودوارد در کتاب خود مدعی شده است که ترامپ ممکن است تا هفت بار پس از خروج از کاخ سفید با پوتین ارتباط داشته است. اما استفان چون، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ این اتهامات را رد کرد و گفت: همه داستان‌هایی که باب وودوارد بیان می‌کند بی‌اساس است. جیسون میلر، مشاور سابق رئیس جمهور نیز در همین راستا صحبت کرد. میلر تایید کرد: من صحبت آنها (پوتین و ترامپ) را نشنیدم، بنابراین (با اینگونه ادعاها) مخالفم.

به گفته وودوارد، آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، از شفاف سازی اینکه آیا چنین تماس‌هایی صورت گرفته است یا خیر، خودداری کرد. کاخ سفید نیز از اظهار نظر درباره اتهامات وودوارد خودداری کرد.

ژوئیه گذشته، رسانه‌های غربی مدعی شدند که ترامپ در حال مذاکره با رئیس جمهور روسیه در مورد شرایط دستیابی به صلح در اوکراین است، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این موضوع را رد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره