نماد آخرین خبر

پارلمان ژاپن منحل شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پارلمان ژاپن منحل شد

ایرنا/ مجلس نمایندگان ژاپن روز چهارشنبه (امروز) به منظور برگزاری انتخابات عمومی توسط «شیگرو ایشیبا» (Shigeru Ishiba) نخست وزیر جدید این کشور منحل شد.

خبرگزاری کیودو با انتشار این خبر، افزود: شیگرو ایشیبا امروز و درست هشت روز پس از انتصاب به سمت نخست وزیری ژاپن، مجلس نمایندگان این کشور را برای برگزاری انتخابات عمومی که قرار است در مورخ ۲۷ اکتبر (۶ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار شود، منحل کرد.

بنابراین گزارش ایشیبا در مورد انحلال مجلس نمایندگان ژاپن گفت که قضاوت مستقیم مردم از طریق برگزاری انتخابات عمومی را خواستار است.

دوره مجلس نمایندگان کنونی ژاپن رسما در اکتبر سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسید که طی این مدت باید انتخابات عمومی برگزار می‌شد. طبق قانون اساسی ژاپن، نخست وزیر این کشور اختیار انحلال مجلس را دارند.

حزب لیبرال دموکرات، حزب حاکم ژاپن، که شیگرو ایشیبا در انتخابات ۶ مهر ماه به‌عنوان رهبر آن انتخاب شد به همراه حزب «کومیتو» در مجموع ۲۹۰ کرسی از ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان ژاپن را در اختیار داشت.

آخرین انتخابات عمومی در ژاپن در سال ۲۰۲۱ و در زمان نخست وزیری فومیو کیشیدا برگزار شده بود.

به گزارش ایرنا، ایشیبا در حالی مجلس نمایندگان ژاپن را منحل کرد که قرار است امروز برای شرکت در نشست سران آسه‌آن که از نهم تا یازدهم اکتبر امسال برابر با ۱۸ تا ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در لائوس برگزار می شود، راهی آن کشور شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره