نماد آخرین خبر

نجیب میقاتی: تلاش‌ها برای توقف تجاوز اسرائیل ادامه دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نجیب میقاتی: تلاش‌ها برای توقف تجاوز اسرائیل ادامه دارد

ایسنا/ نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد، تلاش‌های عربی و بین‌المللی همچنان برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان ادامه دارد.

«نجیب میقاتی» تاکید کرد: شاید برخی فکر کنند که تلاش‌های دیپلماتیک متوقف شده است اما این درست نیست. ما به انجام تماس‌های لازم ادامه می‌دهیم. کشورهای عربی و خارجی دوست لبنان نیز به فشار برای توقف تجاوز برای یک دوره مشخص جهت اتخاذ اقدامات اصلی سیاسی از جمله اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و مجبور کردن اسرائیل به اجرای آن ادامه می‌دهند. تلاش‌ها برای توقف تجاوز اسرائیل علیه لبنان ادامه دارد اما لجاجت و سرسختی اسرائیل و تلاش آن برای تحقق دستاوردها و پیروزی‌ها مانع موفقیت این تلاش‌ها می‌شود.

وی افزود: بحران آوارگان در مناطقی که در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند یک عامل فشار اضافی و پرونده اضطراری است که دولت تمام امکانات و دستگاه‌های خود را برای حل آن به کار گرفته است.

طبق گزارش النشره، میقاتی گفت: کمیته وزارتی ویژه این پرونده به صورت مداوم بر اساس مکانیزم مشخص فعالیت می‌کند. ما با این چالش مقابله کرده و با وحدت و همبستگی خود این بحران تلخ را پشت سر خواهیم گذاشت. ما از برادران و دوستانمان به خاطر حمایتشان قدردانی می‌کنیم. این حمایت سیاسی انسانی و معنوی جای تقدیر و تشکر از سوی تمام لبنانی‌ها را دارد. ما از تمام کشورها و مراکزی که برای مقابله با این بحران از ما حمایت کردند قدردانی می‌کنیم.

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ماه (۲۳ سپتامبر) عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داد. این حملات تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

در حمله ششم مهر رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت هم «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعداد دیگری از فرماندهان به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره