نماد آخرین خبر

ترکیه: کمک‌های بشردوستانه تحویل لبنان شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترکیه: کمک‌های بشردوستانه تحویل لبنان شد

ایرنا/ وزیر خارجه ترکیه گفت که اتباع این کشور از لبنان خارج شدند و کمک های بشردوستانه آنکارا هم به لبنان رسید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که در میان حملات مداوم رژیم اسرائیل به نوار غزه و لبنان، به تلاش های بشردوستانه خود در منطقه ادامه خواهد داد.
«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه ایکس گفت که کشورش نسبت به کمک‌های بشردوستانه در منطقه متعهد است و در این میان تمام اقدامات لازم را نیز برای محافظت از شهروندانش انجام خواهد داد.
فیدان خاطرنشان کرد: کشتی‌های نیروی دریایی ترکیه با موفقیت اتباع این کشور را از لبنان خارج کردند و کمک‌های بشردوستانه را تحویل مردم این کشور دادند.
عملیات کمک‌رسانی کشتی‌های ترکیه در حالی انجام می‌شود که رژیم اسرائیل همچنان حملات هوایی خود علیه مردم لبنان را ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تهاجم زمینی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان را محکوم و اعلام کرد که این حمله باید فورا متوقف شود.
در این بیانیه آمده است که این حمله رژیم صهیونیستی، امنیت و ثبات کشورهای داخل و خارج از منطقه را به خطر می اندازد.
در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی حمله محدود زمینی این رژیم به خاک لبنان شده بودند، وزارت خارجه ترکیه هشدار داد که در نتیجه این تلاش خطرناک برای اشغال لبنان، به احتمال زیاد موج جدیدی از مهاجرت پدیدار خواهد شد.
این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که نباید فراموش کرد که این تحولات، کشورهایی را که از رژیم اسرائیل حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.
ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهرماه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره