نماد آخرین خبر

کسری بودجه 8.5 درصدی اسرائیل به دلیل هزینه‌های ناشی از جنگ

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کسری بودجه 8.5 درصدی اسرائیل به دلیل هزینه‌های ناشی از جنگ

تسنیم/ وزارت دارایی اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که کسری بودجه در 12 ماه منتهی به سپتامبر 2024 به 8.5 درصد رسیده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت بیش از یک سال از جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، تأثیرات اقتصادی و بار مالی آن به تدریج در حال ظهور و بروز است.

در این راستا وزارت دارایی اسرائیل روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که کسری بودجه این رژیم در 12 ماه منتهی به سپتامبر 2024 به 8.5 درصد رسیده است. پیش‌تر در ابتدای سال جاری، این وزارتخانه پیش‌بینی کرده بود که کسری بودجه در کل سال 2024 حدود 6.6 درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

رقم 6.6 درصدی وزارت دارایی اسرائیل در حالی است که کارشناسان اقتصادی این رژیم رقم بالاتری را به عنوان کسری بودجه این رژیم در پایان سال جاری پیش‌بینی می‌کنند.

در این راستا شبکه 12 اسرائیل در گزارشی، پیش‌بینی کرد که کسری بودجه این رژیم برای سال 2024 به 7.2 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر تحلیلگران بورس تل‌آویو انتظار دارند با انتشار آمارهای مربوط به اکتبر سال جاری، نرخ کسری بودجه افزایش یابد. این افزایش به دلیل گسترش جنگ به شمال و درگیری با حزب الله لبنان و همچنین نگرانی‌ها از تبدیل تنش با ایران به یک جنگ منطقه‌ای است.

پیش از گسترش جنگ با حزب الله لبنان، تخمین وزارت دارایی نشان می‌داد که کسری بودجه به اوج خود در سپتامبر 2024 می‌رسد و پس از آن روند کاهشی تدریجی خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها رژیم اسرائیل تاکنون چندین بار به بازارهای بدهی جهانی مراجعه کرده تا با تامین منابع لازم برای تامین هزینه‌های جنگ و پوشش کسری بودجه، به نیازهای مالی خود پاسخ دهد.

انتهای پیام/





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar