نماد آخرین خبر

درخواست ۱۰ کشور در شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در لبنان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست ۱۰ کشور در شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در لبنان

ایسنا/ ۱۰ کشور منتخب شورای امنیت در بیانیه‌ای تاکید کردند هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح در لبنان (یونیفل) «نقض جدی قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت» است.

در بیانیه ۱۰ کشور منتخب شورای امنیت آمده است هرگونه حمله به نیروهای حافظ صلح در لبنان «باید فورا متوقف شود».

طبق گزارش المیادین، همچنین این ۱۰ کشور خواستار «آتش‌بس فوری در لبنان و رعایت دقیق قوانین بین‌المللی» شدند.

کشورهای تحت لوای شورای امنیت عبارتند از: الجزایر، سوئیس، ژاپن، جمهوری کره، گویان، اسلوونی، مالتا، اکوادور، سیرالئون و موزامبیک.

این بیانیه شورای امنیت پس از آن صادر شد که نیروهای اضطراری بین‌المللی سازمان ملل متحد (یونیفل) که در جنوب لبنان فعالیت می‌کنند، جمعه اعلام کردند که حملات عمدی اشغالگران به سربازان حافظ صلح، نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.

یونیفل در بیانیه‌ای تاکید کرد که مقر اصلی آن در الناقوره، شماره ۱-۳۱، در مدت ۴۸ ساعت در معرض چندین انفجار قرار گرفت که منجر به زخمی شدن ۲ صلحبان گردید. ۲ انفجار در نزدیکی یک برج مراقبت صورت گرفت و یکی از مجروحان به بیمارستانی در صور منتقل شد، در حالی که نفر دوم در الناقوره تحت درمان است.

این بیانیه می‌افزاید: «چند دیوار در یکی از مقرهای ما در نزدیکی خط آبی در لبونه فروریخت، زمانی که یک بولدوزر اسرائیلی به سمت نزدیکی مقر حرکت کرد و تانک‌های اسرائیلی نزدیک مقر سازمان ملل را بمباران کردند.»

یونیفل ادامه داد: سربازان ما در محل در لبونه ماندند و پس از هدف قرار گرفتن توسط تجهیزات نظامی اسرائیلی، نیروهای واکنش سریع ما برای کمک و تقویت مقر اعزام شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: «این حوادث نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را در معرض خطر بسیار جدی قرار داده است، آنچه رخ داد نشان دهنده یک تحول خطرناک است و ما در تمام اوقات بر لزوم اطمینان از ایمنی و امنیت کارکنان و اموال سازمان ملل و احترام به ساختمان‌های آن تاکید می‌کنیم.»

این در حالی است که نیروهای اشغالگر به حملات خود به مقر نیروهای اضطراری بین‌المللی سازمان ملل متحد در جنوب لبنان ادامه می‌دهند که منجر به مجروح شدن چهار سرباز یونیفل طی ۲۴ ساعت شد و این اقدام موجی از محکومیت حملات اسرائیل توسط اروپا و جهان را برانگیخت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره