نماد آخرین خبر

تایوان در حالت آماده‌باش قرار گرفت

منبع
مهر
بروزرسانی
تایوان در حالت آماده‌باش قرار گرفت

مهر/ وزارت دفاع تایوان پس از رصد یک ناو هواپیمابر چینی در جنوب این جزیره، آماده‌باش اعلام کرد.

به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این جزیره خودمختار پس از شناسایی یک فروند ناو هواپیمابر چینی در جنوب تایوان، در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: ناوگروه «لیائونینگ» چین به آب‌های نزدیک کانال «باشی» وارد شده و احتمال قصد پیشروی به سمت غرب آرام را دارد. ارتش (تایوان) همچنان آماده‌باش و در صورت نیاز، مهیای پاسخ است.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود قلمداد می‌کند و به‌رغم ابراز تمایل آشکار برای الحاق صلح‌آمیز این جزیره، هرگز استفاده از قدرت نظامی را رد نکرده است.

رصد این ناو هواپیمابر در جنوب تایوان پس از آن رخ داده است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه درباره اقدام «تحریک‌آمیز» پکن علیه تایپه هشدار داد. پیشتر نیز «لای چینگ‌ته / ویلیام لای» رئیس این جزیره در جریان سخنرانی در مراسمی که دهم اکتبر برگزار شد، متعهد شد که مقابل «الحاق تایوان به چین مقاومت خواهد کرد.»

ویلیام لای که پکن او را «جدایی‌طلب» می‌خواند، همچنین مدعی شد که تایوان فرمان‌بردار چین نیست. پس از این سخنرانی، پکن تاکید کرد که «اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز او به فاجعه‌ای برای مردم تایوان منتهی خواهد شد.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره