نماد آخرین خبر

حملات مشترک سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها در ادلب

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حملات مشترک سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها در ادلب

ایرنا/ منابع رسانه‌ای از حملات هوایی مشترک سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌های موسوم به «هیئت تحریر الشام» در استان‌های ادلب خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع مطلع محلی اعلام کردند که ارتش‌های سوریه و روسیه حملات هوایی مشترکی را به مواضع گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در جنگل‌های «الباسل» واقع در غرب شهر ادلب و چند منطقه دیگر انجام دادند.

این منابع گفتند که در این حملات یک انبار زیرزمینی در نزدیکی شهر ادلب هدف قرار گرفت.

منابع المیادین همچنین اعلام کردند که در این حملات محل استقرار عناصر گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» در تپه‌های «کبانی» در حومه لاذقیه هدف قرار گرفت.

عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور و به طور ویژه در مناطق حاشیه‌ای استان ادلب و مناطق شمالی استان لاذقیه همچنان ادامه دارد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره