نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

جلسه اضطراری کیم با مقامات ارشد نظامی کره شمالی؛ دستورات صادر شد!

منبع
مهر
بروزرسانی
جلسه اضطراری کیم با مقامات ارشد نظامی کره شمالی؛ دستورات صادر شد!

مهر/ رهبر کره شمالی در جلسه‌ امنیت ملی اضطراری با حضور مقامات عالیرتبه این کشور، دستورات مرتبط با طرح «اقدام نظامی فوری» در زمان تشدید ناگهانی تنش با کره جنوبی را صادر کرد.

به نقل از رویترز، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان کره شمالی و جنوبی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از تشکیل جلسه امنیت ملی با سران عالیرتبه پیونگ‌یانگ، طرح «اقدام نظامی فوری» در زمان تشدید ناگهانی تنش‌ها با همسایه جنوبی را تشریح کرد.

به نوشته رویترز، در این جلسه امنیتی سطح بالا، مقامات امنیتی ارشد کره شمالی شامل فرمانده ارتش و سایر سران نظامی و همچنین وزرای امنیتی و دفاعی پیونگ‌یانگ حضور داشتند.

این جلسه پس از آن برگزار شد که کره شمالی همسایه جنوبی را به فرستادن پهپاد بر فراز پایتخت این کشور (کره شمالی) و انتقال نیرو به مرز دو کشور متهم کرد. سئول نیز دیروز اعلام کرد که در صورت آغاز درگیری، کاملا آماده پاسخگویی است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته است که کیم جونگ اون در جلسه مذکور مسیر اقدام نظامی فوری را تشریح و تکالیف اصلی که باید در جریان عملیات «جنگ بازدارندگی و بهره‌مندی از حق دفاع از خود» محقق شود را تعیین کرد.

به نوشته این رسانه، «مقامات حاضر در این جلسه که در پیونگ‌یانگ برگزار شد، به گزارشی درباره «تحرکات تحریک‌آمیز جدی دشمن» گوش فرا دادند و کیم نیز «موضع سیاسی و نظامی سفت و سختی را در این جلسه اتخاذ کرد.»

کره شمالی، سئول را مسئول حادثه پهپادی و انتشار اطلاعیه‌های تبلیغات ضد پیونگ‌یانگ در کره شمالی می‌داند. ارتش کره جنوبی در ابتدا دست داشتن در حادثه پهپادی را رد کرد.

فرماندهی سازمان ملل متحد که بر توافق متارکه جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بین دو کره نظارت دارد، اعلام کرد که از اتهام کره شمالی اطلاع دارد و هم‌اکنون در حال تحقیقات درباره این مساله است. دو کره با وجود آتش‌بس موقت، از لحاظ فنی عملاً در شرایط جنگی به سر می‌برند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره