نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ماکرون: اسرائیل نباید فراموش کند که توسط سازمان ملل خلق شده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ماکرون: اسرائیل نباید فراموش کند که توسط سازمان ملل خلق شده است

ایسنا/ نشریه آمریکایی ضمن اشاره به تنش‌های «بی‌سابقه» بین پاریس و تل‌آویو گزارش کرد که رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی گفته است که «نتانیاهو نباید فراموش کند که در مرحله نخست اسرائیل توسط سازمان ملل خلق و ایجاد شده است.»

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار هفتگی با وزرای خود اظهار داشته است که او درباره نادیده گرفته شدن تصمیمات سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم هشدار داده است.

نشریه آمریکایی «پالتیکو» شامگاه سه‌شنبه به نقل حاضرین در جلسه گزارش کرد: «ماکرون خطاب به وزرای خود گفت که آقای نتانیاهو نباید فراموش کند، کشور او توسط سازمان ملل ایجاد شده است.»

منظور رئیس جمهور فرانسه از «خلق» شدن رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ است که در طول این نشست تصمیم گرفته شد سرزمین فلسطین به ۲ کشور مستقل یهودی و عربی تقسیم شود.

از طرفی، به نوشته این نشریه آمریکایی، منظور ماکرون از نادیده گرفته شدن تصمیمات سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی، شرایط کنونی در جنوب لبنان است. رژیم صهیونیستی ضمن آغاز حملات زمینی خود به لبنان، به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان نیز حمله کرده که محکومیتی گسترده از سوی ده‌ها کشور در جهان را در پی داشته است.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه نیز روز دوشنبه خطاب به یک خبرنگار گفت «عدم احترام اسرائیل به سازمان ملل و قطع‌نامه‌های آن» یک «مشکل» است و افزود: «در مرحله نخست یک قطعنامه سازمان ملل بود که اسرائیل را خلق کرد.»

از طرفی طبق گزارش پالتیکو، روابط بین ماکرون و نتانیاهو به‌علت «ترس» فرانسه از شدت گرفتن درگیری‌ها در غرب آسیا در پی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و تبدیل این درگیری به جنگی فراگیر در منطقه و «در خطر قرار گرفتن شهروندان غیرنظامی لبنان و سراسر غرب آسیا» دچار تنش شده است.

این تحولات درحالی است که پیشتر، رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه سالروز آغاز جنگ غزه، خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای تداوم حملات آن به غزه شد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این مطلب گزارش داد که ماکرون در گفت‌وگویی با شبکه فرانس اینتر بیان کرد: من معتقدم که از امروز، اولویت بازگشت به حل و فصل سیاسی و پایان دادن به ارسال تسلیحات برای انجام فعالیت‌های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها سلاح نمی‌دهد. اولویت اکنون اجتناب از تشدید تنش است.

اما گزارش اخیر پالتیکو مبنی بر اختلافات شدید بین ماکرون و نتانیاهو و درخواست رئیس جمهور فرانسه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی درحالی است که دولت فرانسه در کنار آمریکا، متحد اصلی رژیم صهیونیستی به حمایت دیپلماتیک و سیاسی از این رژیم برای تداوم جنایات جنگی آن در غزه ادامه داده است.

فرانسه تاکنون از اقدامات قانونی دیگر کشورها علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در غزه حمایت نکرده است.

از طرفی، ماکرون در تازه‌ترین گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به نتانیاهو نسبت به «حمایت مداوم، همبستگی، احترام و دوستی» میان فرانسه و رژیم صهیونیستی اطمینان خاطر داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره