نماد آخرین خبر

آماده باش بی‌سابقه پلیس ژاپن در آستانه انتخابات عمومی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آماده باش بی‌سابقه پلیس ژاپن در آستانه انتخابات عمومی

ایرنا/ در آستانه انتخابات عمومی در ژاپن پلیس این کشور با توجه به تجربه ۲ سال گذشته و همچنین ترور «شینزو آبه» نخست وزیر پیشین ژاپن، برای محافظت از مقام‌ها در آماده باش کامل و بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است.

روزنامه ژاپن تایمز امروز چهارشنبه گزارش داد که پیش از برگزاری انتخابات عمومی در روز ۲۷ اکتبر (۶ آبان)، پلیس ژاپن برای تامین امنیت شخصیت‌های مهم در سطح آماده باش بی سابقه‌ای قرار دارد.

به نوشته این روزنامه، این اولین انتخابات عمومی بزرگ در ژاپن از زمان ترور آبه نخست وزیر فقید این کشور در تاریخ هشت ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱) است.

مقام‌های ژاپن اغلب در حفاظت از چهره‌های کلیدی در انتخابات، مانند رقابت آتی برای مجلس نمایندگان به دلیل ناتوانی در صرف زمان کافی برای تهیه برنامه‌های حفاظتی و تامین امنیت کارکنان، با مشکل مواجه می‌شوند. برنامه‌ها و مکان‌های سخنرانی چهره‌هایی مانند نخست وزیر اغلب در آخرین لحظه تعیین می‌شود.

آژانس پلیس ملی ژاپن پس از تیراندازی به آبه در حین سخنرانی برای نامزدی حزب حاکم لیبرال دموکرات در جریان مبارزات انتخاباتی مجلس شوراها، پروتکل‌های حفاظتی خود را به شدت بازنگری کرد.

شیگرو ایشیبا هفته گذشته درست چند روز پس از انتصاب به سمت نخست وزیری ژاپن، مجلس نمایندگان این کشور را برای برگزاری انتخابات عمومی، منحل کرد.

حزب حاکم لیبرال دموکرات که ایشیبا در انتخابات رهبری حزب در ۶ مهر ماه پیروز آن شد، به همراه حزب «کومیتو» در مجموع ۲۹۰ کرسی از ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان ژاپن را در اختیار داشت.

آخرین انتخابات عمومی در ژاپن در سال ۲۰۲۱ و در زمان نخست وزیری فومیو کیشیدا برگزار شده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره