نماد آخرین خبر

اندیشکده صهیونیستی:حزب الله تهدید نظامی بزرگی علیه ارتش ماست

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 اندیشکده صهیونیستی:حزب الله تهدید نظامی بزرگی علیه ارتش ماست

تسنیم/ یکی از تحلیل‌گران اندیشکده اسرائیلی گفت که در شرایط جنگی اخیر، ارتش اسرائیل در برابر حزب الله توان و انگیزه کافی ندارد و این جنبش تهدید بزرگی برای ارتش غرق در جنگ صهیونیست‌هاست.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عیران اورتال»، تحلیل گر اسرائیلی در اندیشکده پژوهش‌های راهبردی «بگین-سادات» رژیم اسرائیل  نوشت که «حزب الله تهدید نظامی بزرگی است که می‌تواند خسارت‌های سنگینی بر ارتش اسرائیل تحمیل کند و یک سال بعد از غزه ارتش اسرائیل، دیگر مثل قبل، فعال، مجهز و با انگیزه نیست».

اورتال همچنین افزود: شکست و بقای حزب الله باعث خواهد شد که ساعت شنی به سمت درگیری آتی با دشمنی باهوش‌تر و جسورتر حرکت کند (در هر دو صورت، رژیم اسرائیل مجبور به درگیری با حزب الله خواهد بود).

16 روز از حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان می‌گذرد و در این مدت رژیم اسرائیل مدعی پیش روی در داخل لبنان شده است با این حال، آمار کشته‌ها و زخمی‌های روزانه ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که پیشروی به آن صورت نگرفته است و صرفا در نزدیک مرز برخی مناطق شاهد درگیری است.


به عنوان مثال، ارتش رژیم اشغالگر قدس امروز چهارشنبه رسما اعلام کرد که 13 نظامی این رژیم طی 24 ساعت گذشته در درگیری‌های جنوب لبنان زخمی شده‌‌اند. این آمار نشان می‌دهد که شدت درگیری‌ها در جنوب لبنان بسیار فراتر از آن چیزی است که این رژیم رسانه‌ای می‌کند و بالگردهای اسرائیلی مدام در حال انتقال کشته‌ها و زخمی‌‌ها از خط مقدم جنگ است و امروز نیز بالگرد ارتش اسرائیل در مرکز درمانی الجلیل به زمین نشست.

بنا به گفته ارتش اسرائیل، از ابتدای جنگ نیز 4895 نظامی سرباز و افسر زخمی شده‌آند که 727 نفر حالشان وخیم است. و 270 نظامی نیز در حال دریافت درمان هستند که حال 32 تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

مرکز مسائل اسرائیل عکا با توجه به آمار رسمی اسرائیل نوشت که از ابتدای ماه اکتبر جاری (16 روز گذشته) رژیم اسرائیل 39 کشته داده است که صرفا 20 تن از این کشته‌‌ها نظامی و در جنگ با حزب الله کشته شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar