نماد آخرین خبر

بایدن باز هم به اوکراین کمک نظامی کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
بایدن باز هم به اوکراین کمک نظامی کرد

فارس/رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام برای ارائه بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش 425 میلیون دلار خبر داد.
 
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مورد حمایت‌های واشنگتن از اوکراین صحبت کرده و از ارائه بسته کمکی نظامی جدید به ارزش 425 میلیون دلار خبر داد.
به گزارش هیل، کاخ سفید در توضیح محتویات بسته کمکی مذکور از قابلیت‌های دفاع هوایی اضافی، مهمات هوا به زمین، خودروهای زرهی و دیگر مهمات حیاتی جهت رفع نیازهای اوکراین خبر داد.
در بیانیه کاخ سفید عنوان شده است: رئیس‌جمهور اوکراین، بایدن را از برنامه‌هایش برای ادامه جنگ با روسیه با خبر کرد و هر دو رئیس‌جمهور تیم‌های خود را برای انجام رایزنی‌های بیشتر جهت برداشتن گام‌های بعدی موظف کردند.
گفته می‌شود بایدن در تماس تلفنی خود با زلنسکی از اقدام جهت ارائه طیف گسترده‌ای از کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین در ماه‌های آینده صحبت کرده است. در ماه سپتامبر نیز، بایدن اعلام کرد پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش، در ماه ژانویه، حدود 8 میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه خواهد کرد. بایدن به زلنسکی گفته است که آمریکا در ماه‌های آتی، کمک‌هایی شامل صدها رهگیر پدافند هوایی، ده‌ها سامانه دفاع هوایی تاکتیکی، مقدار قابل توجهی مهمات و نفربر زرهی و خودروی جنگی به اوکراین اعطا می‌کند.

تماس تلفنی بایدن و زلنسکی در حالی انجام گرفته است که رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز پنج‌شنبه سفرش را به آلمان که پیشتر در جریان طوفان میلتون متوقف شده بود، انجام دهد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره