نماد آخرین خبر

کره جنوبی در نزدیکی مرز با کره شمالی رزمایش برگزار کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کره جنوبی در نزدیکی مرز با کره شمالی رزمایش برگزار کرد

ایسنا/ ارتش کره جنوبی از برگزاری رزمایش واحدهای توپخانه خود با گلوله‌های جنگی در نزدیکی مرز با کره شمالی در شرق این کشور خبر داد. 

 بر اساس گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، ارتش کره جنوبی اعلام کرد این رزمایش پنجشنبه شب به وقت محلی در منطقه «کاسونگ» واقع در استان «گانگوون-دو» در شرق این کشور برگزار شد و در آن واحدهای مجهز به سامانه توپ «چانمو» شرکت کردند.

ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای تصریح داشت در این رزمایش سربازان این کشور اهداف مورد نظر را در دریا در فاصله ۱۷ کیلومتری از ساحل مورد اصابت قرار دادند.

در این بیانیه نوشته شد: «این رزمایش با گلوله‌های جنگی و با این هدف برگزار شد که عزم و قابلیت ارتش کره جنوبی را برای حمله متقابل در صورتی که نیروهای دشمن آن را تحریک کنند نشان دهد.»

سامانه توپخانه چانمو مجهز به ۱۲ راکت است که می‌توانند به اهدافی تا برد ۳۶ کیلومتری حمله کنند.

ارتش کره جنوبی از سوی دیگر اعلام کرد از روز یکشنبه رزمایش بزرگ سالانه «هوگوک» را که حدود سه هفته طول تا تاریخ هشتم نوامبر طول خواهد کشید برگزار خواهد کرد و در رزمایش امسال سربازان و تجهیزات بیشتری نسبت به سال گذشته و همچنین نمایندگان نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی شرکت خواهند کرد.

طبق بیانیه در این رزمایش «سناریوهای واقع‌بینانه در مناطق متعددی شبیه‌سازی خواهند شد و همه انواع سربازان در آن شرکت خواهند کرد و تمامی تحریکاتی که ممکن است از سوی کره شمالی سر بزند در نظر گرفته خواهند شد.»

این رزمایش‌های درحالی از سوی کره جنوبی برگزار می‌شوند که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره از ۱۱ اکتبر پس از آنکه وزارت امور خارجه کره شمالی از سه بار نقض حریم هوایی پیونگ یانگ توسط پهپادهای کره جنوبی در ماه جاری میلادی خبر داد تشدید شده است. پیونگ یانگ متعاقب آن سربازان خود را در مرز ۲ کره در وضعیت آماده باش قرار داد و روز ۱۵ اکتبر نیز جاده‌های متصل کننده این کشور با کره جنوبی را بمباران کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar