نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بایدن: درباره استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد به اجماع نرسیده‌ایم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بایدن: درباره استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد به اجماع نرسیده‌ایم

ایسنا/ رئیس‌جمهور آمریکا گفت همچنان هیچ اجماعی در رابطه با صدور مجوز برای اوکراین جهت استفاده از تسلیحات دوربرد در حمله به خاک روسیه وجود ندارد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدت‌هاست تقاضای استفاده از موشک‌های دوربرد در حمله به خاک روسیه را عنوان کرده و مدعی شده که این اقدام می‌تواند به پیروزی اوکراین منجر شود اما «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از رویارویی مستقیم با روسیه و پاسخ احتمالی این کشور به چنین اقدامی واهمه دارد و به همین دلیل هنوز به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین پاسخ مثبت نداده است.

طبق گزارش راشا تودی، «جو بایدن» روز جمعه پیش از ترک برلین و سوار شدن به هواپیمای «ایر فورس وان» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درباره استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد در حمله به عمق خاک روسیه تغییر نظر داده یا خیر، گفت: «در حال حاضر هیچ اجماعی برای استفاده از تسلیحات دوربرد وجود ندارد.»

او همچنین در پاسخ سوال دیگری درخصوص اینکه چه اتفاقی باید رخ دهد تا واشنگتن تغییر موضع دهد، گفت: «من حدس‌ و گمانه‌زنی نخواهم کرد.»

بیش از ۲ سال و نیم از جنگ اوکراین می‌گذرد و هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح در این کشور وجود ندارد. این درحالیست که برخی کشورهای غربی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا به جای تمرکز بر راه‌حل‌های دیپلماتیک جهت حل‌وفصل این درگیری، بر روی ارسال کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف پافشاری می‌کنند و از طرفی روسیه هم بارها خاطرنشان کرده است که تداوم چنین روندی صرفا این جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: «ما در کنار اوکراین خواهیم ماند. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که این کشور توانمندی‌های خود را حفظ کند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره