نماد آخرین خبر

سفیر سابق آمریکا: مفهوم شکست در «جبهه مقاومت» جایی ندارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سفیر سابق آمریکا: مفهوم شکست در «جبهه مقاومت» جایی ندارد

ایرنا/ «رایان کراکر»، سفیر سابق آمریکا در لبنان تاکید کرد که اسرائیل به ترور رهبران مقاومت مغرور شده است اما واقعیت آن است که جبهه مبارزه علیه اسرائیل حتی با از دست‌دادن رهبران خود احساس شکست نمی‌کند.

کراکر طی مصاحبه‌ای با «پولیتیکو» با اشاره به شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس توسط نیروهای اسرائیلی تاکید کرد: هر چند جنبش حماس با از دست دادن رهبر خود خسارت بزرگی دیده، اما همچنان توانایی سازماندهی خود را تا حد زیادی حفظ خواهد کرد.

سفیر سابق ایالات متحده در لبنان، سوریه، عراق و کویت که مدتی در افغانستان و پاکستان نیز خدمت کرده بود، ‌ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تغییر "توازن قدرت" در منطقه به نفع اسرائیل را بسیار «سطحی و زودگذر» توصیف کرد و افزود: واضح است که حماس و حزب الله لبنان همچنان به جنگ علیه اسرائیل ادامه می‌دهند و همچنان از راکت‌ها، ‌موشک‌ها و پهپادهای خود در مقابله با اسرائیل استفاده می‌کنند.

کراکر با اشاره به حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۰) و نامگذاری این عملیات از سوی اسرائیلی‌ها به "صلح برای الجلیل" تاکید کرد: تهاجم و متعاقب آن اشغال لبنان از سوی اسرائیل، ‌ مقاومت «حزب الله» را ایجاد کرد که ۴۲ سال بعد از این عملیات، ‌ همچنان با قدرت در مقابل اسرائیل ایستاده است. به عبارتی، اسرائیلی‌ها به این عملیات به عنوان یک پیروزی بزرگ پس از خروج ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) از بیروت مغرور شدند اما در مقابل با تشکیل و ساماندهی مقاومت «حزب الله» - قدرتی بسیار قوی‌تر از ساف- مواجه شدند. بنابراین این ایده که تهاجم زمینی و اشغال لبنان این منطقه را برای اسرائیلی‌ها امن‌تر می‌کند، تنها یک توهم است.

این مقام سیاسی کهنه‌کار آمریکایی با اشاره به این که هرگونه تهاجم اسرائیل به لبنان و یا تلاش برای از بین بردن مقاومت فلسطین برای اسرائیل سودآور نبوده و نخواهد بود تاکید کرد که جبهه مقابل اسرائیل تنها در صورتی شکست می‌خورد که عمیقا باور کند، شکست خورده است. وی افزود: در حال حاضر حماس، حزب الله و ایران چنین باوری ندارند.

سفیر سابق ایالات متحده در لبنان مغرور شدن اسرائیل به دستاوردهای تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای این رژیم «بسیار خطرناک» توصیف کرد و افزود: این، ‌دیوانگی محض است اگر اسرائیل به این باور برسد که آسیب وارد شده به رهبری حزب‌الله و یا حذف فیزیکی سنوار و دیگر رهبران حماس به پویایی جدیدی تبدیل شده و این رژیم می تواند به نحوی آن را به یک راه‌حل بین‌المللی جهانی تبدیل کند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره