نماد آخرین خبر

حمایت رهبران مذهبی آمریکا از هریس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حمایت رهبران مذهبی آمریکا از هریس

ایسنا/ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بیش از یک هزار رهبر مذهبی از «کامالا هریس» حمایت و نقش این نامزد حزب دموکرات را درخصوص «تکیه بر ایمان» در حین کارزار انتخاباتی‌اش برجسته کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هفته آینده در تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان) با حضور «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات برگزار خواهد شد و این ۲ نامزد در روزهای نزدیک به انتخابات، آخرین تلاش‌های خود را برای کسب رای انجام می‌دهند.

تلویزیون خبری سی‌ان‌ان گزارش داد در میان رهبران مذهبی که از «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات حمایت کرده‌اند، نام «ویلیام جی باربر دوم» رهبر مذهبی مستقر در کارولینای شمالی که از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا خواستار آتش‌بس در غزه شده است، به‌چشم می‌خورد.

این رهبر مذهبی در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان ضمن تاکید بر حمایت از هریس، عنوان کرد: «در چنین لحظه‌ای مجبورم صریح باشم و بگویم که هر رای‌دهنده باید انتخاب کند و انتخاب من مخالفت با سیاست‌های خطرناک ترامپ و جنبش او است.»

حمایت رهبران مذهبی از هریس درحالی رخ داده که این نامزد حزب دموکرات اخیرا بر ایمانش و روابطش با جوامع سیاه‌پوست تکیه کرده و به دنبال رای افراد سیاه‌پوست در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

«کامالا هریس» بارها در تبلیغات و کارزارهای انتخاباتی خود به مسئله «ایمان» اشاره کرده است. او اخیرا طی یک رویداد سیاسی که توسط سی‌ان‌ان برگزار شده بود گفت که هر روز دعا می‌کند و حتی هنگامی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کرد، این معاون رئیس‌جمهور فورا با «آموس سی براون سوم» رهبر مذهبی سان فرانسیسکو مشورت کرد و خواستار توصیه‌هایی از سوی این رهبر مذهبی شد.

این درحالیست که رقیب جمهوری‌خواه او چند روز پیش در کارولینای شمالی بدون ارائه شواهد و مدارکی ادعا کرد که هریس «برای دین بسیار مخرب است».

با این حال، نکته حائز اهمیت این است که خود ترامپ نیز برای کسب رای بیشتر جوامع عرب‌تبار آمریکایی به مواضع و مسائل دینی متوسل شده است؛ رئیس‌جمهور سابقی که زمانی با اظهارات اسلام‌ستیزانه خود روی کار آمد و ورود مهاجران از چندین کشور مسلمان را ممنوع اعلام کرد.

ترامپ در تجمع انتخاباتی خود در روز شنبه در حومه دیترویت، گروهی از افراد را روی صحنه آورد و آن‌ها را به‌عنوان «رهبران مسلمان و اعراب آمریکا» معرفی کرد؛ افرادی که از او حمایت کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره