شیخ نعیم قاسم: مقاومت نیروی خود را بازسازی کرده است
ایسنا/ دبیرکل حزبالله لبنان با بیان اینکه «در رویارویی با دشمن اسرائیلی از سه مرحله گذشتیم»، گفت: مقاومت ادامه دارد، نیروی خود را بازسازی کرده و دارای ایمانی ریشهدار و گروهی مومن و شهادتطلب است.
شیخ «نعیم قاسم» دبیرکل حزبالله لبنان در پیامی ویدئویی به چهارمین همایش بینالمللی «استاد فکر، مرحوم آیتالله مصباح یزدی» درباره شخصیت رهبر انقلاب، مرحوم آیتالله مصباح یزدی و همچنین مسائل مرتبط با منطقه و حزبالله لبنان سخنرانی کرد.
شیخ نعیم قاسم اظهار کرد: با وجود امتیازات بسیاری که شخصیت مقام معظم رهبری را متمایز میکند از جهت علمی، سیاسی، بصیرت سیاسی، آگاهی، هوش مدیریتی و بسیاری از خصوصیات ممتازی که دشمنان پیش از دوستان به آنها اعتراف دارند، اما معتقدم که جنبه بزرگ دیگری هم در شخصیت مقام معظم رهبری وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است، بلکه اصلا مورد غفلت قرار گرفته است و آن روح عبودیت و بندگی در ایشان است، چرا که ایشان با خضوع کاملی که در برابر تکلیف الهی دارند و اعتماد عظیمی که بر یاری خدا و امدادهای غیبی دارند، متمایز می گردد و آثار توسلات در ایشان هویداست.
وی ادامه داد: مرحوم آیتالله مصباح یزدی درباره رهبری سخن میگوید که به شکل عمیق و موثری بین اصالت اسلامی در عملکرد و با روحیه عبادت و تعلق به خدای متعال و به ائمه اطهار (ع) آمیخته و با این روحیه تابلویی از آرایههای اسلامی ناب محمدی را به کمال رسانده است. این همان شخصیت ممتاز آیت الله مصباح یزدی است که ایشان توانست در خلال تالیفات، سخنرانیها و کتابهای مختلف، ملاقاتها و جلسات و موسساتی که ایجاد کرد و برنامههای تلویزیونی اش ارائه کند.
شیخ نعیم قاسم در پیامی ویدیوئی به چهارمین همایش بینالمللی استاد فکر، مرحوم آیتالله مصباح یزدی، تصریح کرد: همه این فعالیت ها نمایانگر این شخصیت بینظیر است. در این جا من در نظر دارم که از این دو قاعده استفاده کنم تا آنچه را که ما به عنوان حزب الله در لبنان انجام دادیم را به شما ارائه کنم. حزبالله، حزبی اعتقادی است که با اصول و محکمات اسلام مرتبط است و به ولایت به عنوان پیاده سازی عملی در سطح رهبری و زندگی التزام دارد، یعنی این پیوند بین اعتقاد به اسلام و ارتباط با ولایت است، بنابراین این قاعده است که زمان غیبت ولی فقیه، رهبری وجود دارد و اینکه اجرای اسلام در سطح امت اسلامی به شکل صحیح و کامل بدون این رهبری ممکن نیست.
وی افزود: بر این باوریم که اعتقاد و ایمان به اسلام محدود به جغرافیای خاصی نیست، چرا که اسلام دینی جهانی است و پیامهای آسمانی برای همه بشریت است. در نتیجه هر کس بگوید این اعتقاد باید محصور در مکان خاصی شود دچار اشتباه بزرگی شده است. یعنی اگر یک مجموعه اسلامی دیگری در مرز و بوم، و مجموعه اسلامی دیگری در مرز و بوم دیگری باشد این ایجاد مانع و مشکلی نمیکند، چرا که اعتقاد مساله فکری، ایمانی، فرهنگی و تعبدی است و آن عبارات از ارتباط با خدای متعال در سطح مسیر زندگی است. بلکه برعکس سرزمینهایی که اسلام در آنها داخل می شود از این شیوه و روش، در مقابل شیوههای دیگری که ناقص به نظر می رسد استفاده می کنند.
دبیرکل حزبالله لبنان با طرح این سوال که چگونه میشود انسان دارای میهن و وطن دوست باشد، حال آنکه معتقد به باوری باشد که در سطح کل جغرافیایی جهان گسترش مییابد؟ گفت: این مطلب سادهای است. وطن چیست؟ وطن عبارت است از مکانی است که در آن مجموعهای از مردم گرد آمدهاند و با اینکه عقاید مختلف دارند اما در بین خود با یکدیگر تعهد کردهاند بر اینکه یکدیگر را یاری کنند و نیکی ها و امکانات را تبادل کنند. چه چیز از وطن دوستی با التزام به اسلام در تعارض است؟ اینجا یک پیمان و قرارداد اجتماعی است که امور را در بین مردم منظم میکند و مسلمانان مومن از خلال دینشان با اعتقاد بهرهمند می شوند. اسلام به روی جوامع دیگر به صورتی بزرگ گشوده میشود و هیچ کس را مجبور به عقاید و التزاماتش نمیکند.