برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

پاکستان اعضای طالبان را تحریم کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پاکستان اعضای طالبان را تحریم کرد

ايسنا/ پاکستان به تحريم‌هاي سازمان ملل عليه طالبان افغانستان، عمل مي‌کند و دولت اين کشور همچنين حساب‌هاي بانکي و دارايي افراد تحت تحريم در اين کشور را مسدود کرده است.

به گزارش شبکه خبري "طلوع" افغانستان، براي جلوگيري از ثبت نام اسلام آباد در ليست سياه "نيروي ضربت اقدام مالي"، پاکستان دستوري مبني بر تطابق کامل با تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه طالبان افغانستان و گروه‌هاي مرتبط با اين گروه شبه‌نظامي، را صادر کرده است. ليست تحريم‌هاي سازمان ملل شامل  "ملا عبدالغني برادر"، رئيس دفتر سياسي طالبان در قطر است که مذاکره براي توافق صلح با آمريکا را انجام داد و اين توافق را ۲۹ فوريه (۱۰ اسفند) در دوحه به امضا رساند.
"ديلي تايمز" پاکستان در بيانيه‌اي به نقل از از وزارت خارجه اين کشور، اعلام کرد: "تحريم‌ها در پاکستان در تطابق با قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، اجرايي مي‌شود و ما اميدواريم که ديگر کشورها نيز از اين امر پيروي کنند".
رسانه‌هاي پاکستان گزارش کردند، تحريم‌ها عليه ۸۸ فرد مرتبط با گروه‌هاي مختلف تروريستي، از جمله داعش، القاعده، جنبش طالبان پاکستان و طالبان افغانستان است.
بنا بر اين گزارش، دولت پاکستان همچنين حساب‌هاي بانکي و دارايي‌هاي افراد مذکور در سراسر اين کشور را نيز مسدود کرده است.

سفر کردن اين افراد نيز از طريق غيرقانوني اعلام کردن پاسپورت‌هاي آن‌ها، منع شده است.
پاکستان اوايل اين ماه، پيش‌نويس اوليه گزارش خود را به گروه ويژه اقدام مالي تحويل داد که حاکي از تطابق ۱۳ امتياز باقي‌مانده از ۲۷ امتياز عمل در رابطه با کمک به تروريسم، پيش از نشست با حضور همه اعضا، در ماه اکتبر بود. اين اقدام در زماني انجام مي‌شود که انتظار مي‌رود ملابرادر، کسي که رياست دفتر طالبان در قطر را بر عهده دارد، پس از تکميل آزادي زندانيان توسط دولت کابل، به مذاکرات درون افغانستاني با تيمي از دولت جمهوري اسلامي افغانستان بپيوندد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره