logo

«کرونا» پارلمان کره جنوبی را تعطیل کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
«کرونا» پارلمان کره جنوبی را تعطیل کرد

فارس/ در پي مثبت شدن آزمايش کروناي يک خبرنگار حوزه مجلس ملي کره جنوبي، مجلس تعطيل شد و 10 قانون‌گذار در قرنطينه خانگي قرار گرفتند.

امروز پنجشنبه در پي نگراني‌هاي کرونايي، پارلمان کره جنوبي تعطيل شد و گروهي از قانو‌نگذاران اين کشور خود را قرنطينه کردند. 
کره جنوبي يکي از کشورهايي بود که در آغاز همه‌گيري کرونا شديدترين بحران ناشي از اين بيماري را تجربه کرد و اکنون بار ديگر با چندين خوشه ابتلا که گفته مي‌شود با کليساهاي پروتستان مرتبط است، درگير است.
مجلس ملي کره جنوبي بعد از آن تعطيل شد که آزمايش کروناي عکاس خبرنگاري که جلسه حزب حاکم اين کشور را در روز چهارشنبه پوشش داده بود، مثبت اعلام شد. در نتيجه، ۱۰ عضو ارشد دموکرات از جمله رئيس حزب و رهبر پارلماني آن تحت آزمايش و قرنطينه خانگي قرار گرفتند.
بنابر گزارش «فرانس ۲۴»، بعد از اين جلسه، خبرنگار مذکور متوجه شد که يکي از اقوامي که با وي در آخر هفته ديدار کرده بود، کرونا داشته و بعد خودش هم تحت آزمايش قرار گرفت. مقامات اواخر روز پنجشنبه تشکيل جلسه دادند و در  اين جلسه مقرر شد همه فعاليتهاي پارلماني از روز پنجشنبه متوقف شود و مجلس و ساختماني که دفاتر نمايندگان در آن قرار دارد، تعطيل شود. احزاب مخالف هم جلسات برنامه‌ريزي شده را لغو کردند.
اين خبرنگار روز چهارشنبه در مجلس با ۵۰ نفر در ارتباط بوده که ۳۲ نفر آن‌ها قانون‌گذاران و مقامات بوده‌اند. اين دومين بار است که پارلمان کره جنوبي به دليل نگراني ناشي از اين بيماري تعطيل مي‌شود.
امروز پنجشنبه ۴۴۱ مورد جديد ابتلا در اين کشور آسيايي گزارش شد. اين چهاردهمين روز متوالي است که تعداد مبتلايان در اين کشور ۳ رقمي شده است. از ابتداي همه‌گيري کرونا تاکنون ۱۸ هزار و ۷۰۶ نفر در کره جنوبي به اين بيماري مبتلا شده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره