نماد آخرین خبر

پوتین از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی خبر داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پوتین از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی خبر داد

ايرنا/ رئيس جمهوري روسيه از احتمال ثبت دومين واکسن کروناي روسي در ماه آينده ميلادي خبر داد.

ولاديمير پوتين در گفت و گويي مفصل با شبکه تلويزيون دولتي روسيه اين مطلب را عنوان کرد.
پوتين با بيان اينکه در روسيه تمامي مراحل ثبت واکسن به شکل قانوني طي شده است و در خصوص واکسن دوم نيز به همين شکل عمل خواهد شد، به وضعيت جسماني دختر خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حال او خوب است و با مردم ارتباط مستمر دارد.
وي با بيان اينکه واکسن دوم قرار است با واکسن اول رقابت کند، اظهار داشت: از مردم و کادر درماني تشکر مي کنم که با حفظ نظم و رعايت مقررات بهداشتي باعث شدند روسيه يکي از کشورهايي باشد که کمترين جانباخته را در خصوص کرونا داشته باشد.
پوتين خطاب به مردم روسيه هم گفت: هنوز کرونا تمام نشده است و در خيلي از کشورها موج دوم اين بيماري به راه افتاده است از اين رو تقاضا دارم موارد بهداشتي را همچنان رعايت کنيد.


امکان بکارگيري نيروي نظامي روسيه در بلاروس
رئيس جمهوري روسيه امکان بکارگيري نيروي نظامي روسيه در بلاروس را بعيد ندانست.
پوتين خاطرنشان کرد که نيروهاي نظامي روسيه در بلاروس تا زماني که عناصر افراط گرا، پا را از حد خود فراتر نمي گذارند و به سرقت و تاراج اموال عمومي نپردازند، بکار گرفته نمي شوند.
پوتين تصريح کرد: از نيروهاي امنيتي روسيه تا زماني که وضعيت از کنترل خارج شود استفاده نخواهد شد. 
وي خاطرنشان کرد که  اميدوار است مسائل در بلاروس بطور مسالمت آميز حل و فصل شوند.
به گفته رئيس جمهوري روسيه، بلاروس نزديکترين کشور به روسيه است و دو کشور داراي همکاريهاي نزديک و پيوندهاي خويشاوندي هستند. 
پوتين گفت: آنچه که در بلاروس رخ مي دهد قطعا براي روسيه بي اهميت نيست. اين کشور بسيار نزديک است و از نظر قومي، زباني، فرهنگي و مذهبي نزديکترين کشور به ماست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar