برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

آیا داماد ترامپ موفق به قانع کردن بن سلمان می شود؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آیا داماد ترامپ موفق به قانع کردن بن سلمان می شود؟

ايرنا/ پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره قطر نوشت که آيا « جرد کوشنر» داماد « دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا و مشاور ارشد او که قراراست ابوظبي فردا ميزبان او در راس هياتي از آمريکايي ها و اسرائيلي باشد، موفق خواهد شد « محمد بن سلمان» وليعهد سعودي را براي شرکت درمراسم عادي سازي روابط امارات و رژيم اشغالگر اسرائيل قانع کند؟

براساس گزارش الجزيره، کوشنر قرار است مرحله جديد سفرش به منطقه خاورميانه را امروز يکشنبه با ورود به فلسطين اشغالي آغاز کند و فردا صبح به طور مستقيم از تل آويو و با عبور از فضاي عربستان با پرواز شماره ۹۷۱ به ابوظبي برود.
گزارش رسانه هاي آمريکايي حاکي هستند که هدف اول کوشنر قانع کردن سران کشورهاي عربي به شرکت در مراسمي است که کاخ سفيد قرار است در ماه اکتبر آينده به مناسبت آنچه تکميل روند عادي سازي روابط بين امارات با اسرائيل است، برگزار کند.
دولت امارات در آستانه استقبال از کوشنر چند روز بعداز اعلام توافق براي عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر صهيونيستي ، پايان تحريم همکاري هاي تجاري امارات با اسرائيل را هم اعلام کرد.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحرونوت» نوشت که کوشنر تلاش مي کند تا بن سلمان را براي شرکت درمراسم امضاي توافق عادي سازي روابط امارات و رژيم اشغالگر اسرائيل در واشنگتن قانع کند.
اين روزنامه افزود: کوشنر و دستيارانش فشارهايي را بر بن سلمان براي اينکه فردا نمايندگان ارشد سعودي را به ابوظبي وارد کرده اند تا به هيات اسرائيلي آمريکايي بپيوندند که قرار است جزئيات توافق عادي سازي را پيگيري و کامل کنند.
يديعوت آحرونوت با اين ادعا که« در داخل خاندان حاکم سعودي در باره عادي سازي روابط با اسرائيل اختلاف وجود دارد»، اضافه کرد: سلمان شاه سعودي مخالف عادي سازي روابط با اسرائيل است اما وليعهدش بي ميل نيست اما تاکنون در اين خصوص تصميم نگرفته است.
اين روزنامه صهيونيستي نوشت: کوشنر به بن سلمان هشدار داده که اگر جو بايدن در انتخابات رياست جمهوري آمريکا پيروز شود با ايران مذاکره خواهد کرد و در نتيجه جايگاه سعودي در واشنگتن تضعيف مي شود.
در همين حال شبکه آمريکايي سي ان ان هم به نقل از ديپلمات ها و اعضاي کنگره آورده است که داماد ترامپ درصدد وادارکردن سران کشورهاي عرب از جمله مصر، اردن، بحرين و عمان به شرکت در مراسم امضاي توافق عادي سازي روابط امارات و اسرائيل در واشنگتن است و اين موضوع محور سفر او به منطقه است.
سي ان ان هدف از سياست ترامپ در خاورميانه تمرکز بر سازش بين اسرائيل و فلسطين نيست بلکه او درصدد ايجاد يک پيمان منطقه اي عليه ايران است و اين هم يکي از ماموريت هاي داماد او است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره