برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سندرز: ۲۲ تریلیون دلار از ثروت کشور در اختیار یک درصد آمریکایی‌هاست

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سندرز: ۲۲ تریلیون دلار از ثروت کشور در اختیار یک درصد آمریکایی‌هاست

باشگاه خبرنگاران/ سناتور دموکرات ايالت ورمونت آمريکا از اوضاع اسفبار اقتصادي اقشار کم درآمد و تشديد شکاف طبقاتي در اين کشور طي سال‌هاي اخير انتقاد کرد.

برني سندرز، سناتور ايالت ورمونت آمريکا از اوضاع اسفبار قشر کارگر و متوسط اين کشور در ماه‌هاي اخير انتقاد کرد و شکاف درآمدي در اين کشور را ريشه‌دار دانست.

سناتور برني سندرز در پيامي به مناسبت روز کارگر اعلام کرد: هنگام بزرگداشت روز کارگر فراموش نکنيم که در ماه‌هاي اخير، در حالي که ثروتمندان بسيار ثروتمندتر شده‌اند، ده‌ها ميليون کارگر شغل خود را از دست داده‌اند و بسياري از خانواده‌ها به سختي غذا تهيه و از تخليه (خانه خود) جلوگيري مي‌کنند. کنگره بايد براي حمايت از کارگران اقدام کند.

اين سناتور آمريکايي همچنين در پيام ديگري به شکاف درآمدي شديد در آمريکا اشاره کرد و نوشت: در روز کارگر فراموش نکنيم که طي ۳۰ سال گذشته يک درصد بالاي (جمعيت) شاهد افزايش ۲۲ تريليون دلاري ثروت خود بوده‌اند، اين در حالي است که نيمه پايين مردم آمريکا (از نظر درآمدي) در واقع کاهش ثروت داشته‌اند. ما به اقتصادي نياز داريم که براي همه کارساز باشد، نه فقط براي تعداد معدودي.

رئيس جمهور آمريکا نيز در سخناني به مناسبت روز کارگر باز هم به تعريف و تمجيد از اقدامات دولت خود در بهبود اوضاع اقتصادي پرداخت و مدعي شد در ماه اوت ۱.۴ ميليون فرصت شغلي جديد در آمريکا ايجاد شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره