نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حملات طالبان در شمال افغانستان ۱۸ کشته برجای گذاشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حملات طالبان در شمال افغانستان ۱۸ کشته برجای گذاشت

ايرنا/  فرماندار شهرستان دشت ارچي استان قندوز در شمال افغانستان گزارش داد: در جريان نبرد نيروهاي دولت افغانستان با طالبان و دفع حملات آنها در شب گذشته پنج نفر از نيروهاي امنيتي و چهار نفر پليس محلي کشته شدند.

علاوه براين گزارش هاي ديگر هم حاکي است که حملات اين گروه در استان بلخ نيز ۹ نفر قرباني برجاي گذاشته است.
«نصرالدين سعدي» فرماندار شهرستان دشت ارچي استان قندوز روز چهارشنبه به رسانه‌هاي محلي افغانستان گفت: اين افراد در حمله شب گذشته گروه طالبان کشته شدند.
وي افزود: درگيري شب گذشته چندين ساعت متوالي ادامه داشت، اما امروز صبح اين نزاع متوقف شد و اعضاي وابسته به گروه طالبان از منطقه عقب نشيني کردند.
براين اساس، از استان لوگر در جنوب کابل پايتخت افغانستان نيز گزارش شد: شب گذشته در درگيري مشابهي هشت تن از جنگجويان طالبان در شهرستان «ازره» و «پل علم» مرکز اين استان کشته شدند.
همچنين در استان تخار در شمال شرق افغانستان نيز انفجار ديگري رخ داد که در پي آن ۲ نفر غير نظامي کشته و ۲۰ تن ديگر هم زخمي شدند. براساس گزارش منابع خبري افغانستان اين حادثه ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در شهرستان «کلفگان» استان تخار واقع شد که دراثر آن آتش سوزي نيز در منطقه رخ داد و ۱۲ باب مغازه در شعله هاي آتش سوختند.
علاوه براين معاون شوراي استاني بلخ در شمال افغانستان نيز اعلام کرد که ۹ نفر نظامي و غير نظامي شب گذشته در حمله گروه طالبان بر شهرستان «چهارکنت» کشته و چهار نفر نيز زخمي شدند.
«سيدعبدالله مسرور» روز چهارشنبه به خبرگزاري «آوا» گفت : شب گذشته جنگجويان طالبان بر شهرستان چهارکنت حمله کردند که درپي آن افزون بر نيروهاي مردمي، دو کودک و يک زن نيز کشته شدند.
مسرور افزود: هرچند حمله طالبان عقب زده شده است اما هنوزهم جنگجويان اين گروه در اطراف شهرستان و در روستاهاي اين مناطق حضور دارند.
درگيري و نبرد در مناطق مختلف افغانستان در حالي ادامه دارد که نمايندگان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر براي آتش‌بس و صلح دايمي در حال رايزني هستند و روز گذشته نخستين نشست برنامه ريزي گفت وگوهاي صلح برگزار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره