نماد آخرین خبر

ترامپ: بزرگ‌ترین اشتباه ما آغاز جنگ‌های خاورمیانه بود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترامپ: بزرگ‌ترین اشتباه ما آغاز جنگ‌های خاورمیانه بود

ايسنا/ رئيس جمهوري آمريکا افشا کرد که کشورش نبايد جنگ‌هاي خاورميانه را آغاز مي‌کرد.

به نقل از شبکه خبري ان‌بي‌سي نيوز، دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا پس از امضاي توافق صلح ميان رژيم صهيونيستي، امارات و بحرين افشا کرد که بزرگ‌ترين اشتباه آمريکا حمله به عراق بود.

وي افزود: آمريکا بدون جنگ و تلفات صلح را در خاورميانه برقرار خواهد کرد. نه عراق و نه صدام، ديکتاتور اين کشور مسبب فروپاشي برج‌هاي دوقلو در حملات تروريستي ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ ميلادي نبودند.

ترامپ خاطرنشان کرد: پس از حملات تروريستي ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ ميلادي در نيويورک، جورج بوش، رئيس جمهوري وقت آمريکا معتقد بود که اين عراق بوده که به آمريکا حمله کرده و به همين خاطر نيروهاي آمريکايي را براي جنگ با دولت بغداد به اين کشور عربي اعزام کرد.

منتقدان نيز مي‌گويند که دولت آمريکا مي‌دانست که اين حمله تروريستي توسط عراق انجام نشده اما به آن به عنوان بهانه‌اي براي انجام تغيير رژيم در اين کشور عربي نياز داشت.

ترامپ در بخش ديگري از سخنان خود، ژنرال‌هايي را که مخالف برنامه‌اش براي صلح در خاورميانه هستند، محکوم کرد.

وي گفت: تام فرايدمن از روزنامه نيويورک تايمز هفته گذشته مقاله‌هاي فوق‌العاده‌اي را درباره کاري که من در خاورميانه کردم، نوشت. فردي همچون جيمز ماتيس هرگز نمي‌توانست اين کار را انجام دهد چرا که همه آنها اقدامات قديمي و منسوخ شده را انجام مي‌دادند. اتفاقي که امروز در رابطه با امارات، بحرين و اسرائيل رخ داد، مردم حتي تصورش را نيز نمي‌کردند و در حال حاضر کشورهاي عربي ديگري در اين منطقه هستند که مي‌خواهند خيلي زود به اين توافق بپيوندند. ما در خاورميانه شاهد صلح خواهيم بود.

ترامپ افزود: اين صلح بدون جنگ و تلفات و بدون آنکه سربازان جوان و فوق‌العاده‌مان را از دست دهيم، تحقق خواهد يافت.  

وي اظهار کرد: سربازان‌مان به شکل‌هاي مختلف در خاورميانه کشته شدند و هيچ‌کس حتي نمي‌داند چرا. رفتن به خاورميانه و آغاز جنگ‌هاي خاورميانه بدترين تصميم در تاريخ کشور ماست. ما هشت تريليون دلار هزينه کرده‌ايم و هزاران و شايد ميليون‌ها تن را در هر دو طرف درگيري از دست داديم. اين بدترين تصميم بود.

ترامپ گفت:‌ من نيروهايمان را از افغانستان و عراق خارج کرده و آنها را به خانه باز مي‌گردانم. نيروهاي ما تقريبا از بيشتر کشورها خارج شده‌اند. به خاطر شخصيتم همه مي‌گفتند که من با رسيدن به قدرت خيلي زود درگير جنگ مي‌شوم. اما به کره شمالي نگاه کنيد، نتيجه را ببينيد. ما همچنان تحريم‌ها را حفظ کرده‌ايم. ما هزينه زيادي پرداخت نکرديم. ما با کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي کنار آمديم. در غير اين صورت جنگ مي‌شد. اگر باراک اوباما يا هيلاري کلينتون رئيس جمهور بودند، الآن درگير جنگ با کره شمالي بوديم آن هم از نوع جنگ هسته‌اي. در عين حال هميشه تماس‌هايي از جانب دوستانم در کره جنوبي دريافت مي‌کنم که قدردان اين اوضاع هستند.

وي افزود: اکنون ببينيد که ما به جاي جنگ با امارات و اسرائيل چه کرديم. ما در حقيقت بدون خون و خونريزي در حال ايجاد صلح در خارميانه هستيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره