نماد آخرین خبر

یونیسف: کرونا ۱۵۰ میلیون کودک را به دایره فقر اضافه کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
یونیسف: کرونا ۱۵۰ میلیون کودک را به دایره فقر اضافه کرد

باشگاه خبرنگاران/ سازمان جهاني حمايت از کودکان در گزارشي اعلام کرد از زمان شيوع ويروس کرونا در جهان تاکنون ۱۵۰ ميليون کودک به جمع فقراي دنيا اضافه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري ناس، سازمان حمايت از کودکان سازمان ملل (يونيسف) امروز (جمعه) در گزارشي اعلام کرد که همه گيري و شيوع ويروس کرونا در سراسر جهان باعث شده است ۱۵۰ کودک ديگر به دايره فقر اضافه شوند.
اين سازمان در گزارش خود اعلام کرد: از آغاز شيوع ويروس کرونا در سراسر جهان حدود ۱۵ درصد به تعداد کودکاني که در محروميت در کشور‌هاي با درآمد متوسط و پايين زندگي مي‌کنند افزوده شده است و تعداد کل اين کودکان به يک ميليارد و دويست ميليون کودک رسيده است.
يونيسف با اشاره به اينکه تعداد کودکان فقر روز به روز درحال افزايش است، درباره بحراني شدن اوضاع به صورت وخيم‌تري در ماه‌هاي آينده هشدار دارد.
«هنريتا فور» مدير اجرايي يونيسف، در مصاحبه‌اي اعلام کرد: بيشترين مسئله‌اي که براي ما نگران کننده است، نزديک شدن به آغاز اين بحران از پايان آن است.
او گفت: حجم مشکلات مالي که خانواده‌ها با آن روبرو هستند مسئله فرزندآوري را تهديد مي‌کند و در سال‌هاي اخير با کاهش تعداد کودکان محروم نمايان‌تر شده است.
در پژوهش مشترک يونيسف و سازمان از کودکان حمايت کن (Save the Children) در ماه مه ۲۰۲۰ انجام دادند درباره پيامد‌هاي اقتصادي بحران کوويد-۱۹ که به فقير شدن ۸۶ ميليون کودک ديگر تا پايان سال ميلادي جاري منجر مي‌شود، هشدار داده شد.
بر اساس اين پژوهش، اگر تعداد کودکان محروم و فقير به نسبت سال ميلادي گذشته ۱۵ درصد افزايش داشته باشد، تا پايان امسال حدود ۶۷۲ ميليون کودک محروم و فقير در جهان خواهيم داشت که يک سوم آن در کشور‌هاي آفريقايي و جنوب آسيايي زندگي مي‌کنند.
يونيسف اعلام کرد که اين آمار با استناد به گزارش‌هاي بانک جهاني و صندوق بين‌المللي پول و داده‌هاي جمعيتي حدود ۱۰۰ کشور به دست آمده است و کودکاني که دايره فقر اضافه خواهند شد بيشتر در کشور‌هايي اروپايي و آسياي ميانه خواهند بود.
سازمان‌هاي حمايت از کودکان خواستار اقدام فوري و سازنده براي جلوگيري از خطري شدند که با شيوع کرونا کشور‌هاي محروم‌تر را تهديد مي‌کند و همچنين کاهش پيامدهاي همه گيري اين بيماري بر تعذيه کودکان را خواستار شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره