نماد آخرین خبر

ادعای رسانه صهیونیستی درباره عمان و سودان

منبع
فارس
بروزرسانی
ادعای رسانه صهیونیستی درباره عمان و سودان

فارس/ يک روزنامه صهيونيستي مدعي شد که به احتمال زياد عمان و سودان هفته آينده عادي‌سازي کامل روابط خود با تل‌آويو را اعلام کنند.


وبگاه شبکه صهيونيستي «مکان» به نقل از روزنامه ياد شده مدعي شد، آنطور که روند عادي‌سازي روابط ميان تل‌آويو و مسقط نشان مي‌دهد، هفته آينده سازش دو طرف اعلام خواهد شد.

معاريو در اين خصوص ادعا کرده است که با وساطت آمريکا «ارتباطاتي در سطح پيشرفه» ميان تل‌آويو و دو کشور عربي در جريان است.


اين روزنامه صهيونيستي به نقل از منابعي در اين خصوص ادعا کرد که اعلام عادي‌سازي روابط ميان تل‌آويو و مسقط هفته آينده اعلام خواهد شد و در صورتي «مشکلاتي فني» رخ دهد، اين اعلام به هفته پس از آن موکول خواهد شد.

اما معاريو به نقل از منابع يادشده در ارتباط با سودان نوشت که واشنگتن به سودان تعهد داده است که در قالب يک معامله و در مقابل عادي‌سازي با تل‌آويو،‌ نام اين کشور را از فهرست کشورهاي حامي تروريسم خط بزند که «سودان با آن موافقت کرده است».

در همين ارتباط، روزنامه سعودي «الشرق الاوسط»، روز گذشته، به نقل از منابعي خبر داده بود که سودان و واشنگتن به توافقي اوليه در خصوص سازش با رژيم صهيونيستي دست پيدا کرده‌اند؛ توافقي که خارطوم آن را مشروط به اجراي اموري کرده است (جزئيات بيشتر).

در ادامه گزارش مکان آمده است که برخي منابع از کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به شبکه صهيونيستي «کان» خبر داده‌اند که آمريکا در اعمال فشار بر قطر است تا اين کشور نيز در مقابل لغو محاصره با تل‌آويو سازش کند.

اما يک منبع قطري در واکنش به اين خبر به کان خبر داده است که دوحه اين طرح را رد مي‌کند و تمايل دارد که اين مسئله از يکديگر جدا شوند.

در همين ارتباط، خبرگزاري روسي «اسپوتنيک» نيز روز گذشته به نقل از يک منبع در کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس که خواست نامش فاش نشود، از آمادگي دوحه براي سازش با رژيم صهيونيستي خبر داده بود 


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره