نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

منابع دیپلماتیک: آمریکا سفارت خود را در عراق می‌بندد

منبع
فارس
بروزرسانی
منابع دیپلماتیک: آمریکا سفارت خود را در عراق می‌بندد

فارس/ منابع ديپلمات به شبکه خبري الميادين خبر دادند که آمريکا به همپيمانان خود اعلام کرده است که تصميم بستن سفارت واشنگتن در بغداد، قطعي است.

منابع ديپلماتيک به شبکه خبري الميادين گفتند که قرار است آمريکا سفارت خود را در عراق ببندد.
اين منابع تأکيد کردند که آمريکا به همپيمانان خود اعلام کرده است که «تصميم بستن سفارت در بغداد، قطعي است».
اين منابع در عين حال تأکيد کردند که «پيش از اعلام بسته شدن سفارت، طرف آمريکايي يک بار ديگر، [وضعيت را] ارزيابي خواهد کرد».
منابع مذکور همچنين پيش‌بيني کردند که احتمالا آمريکا پس از ارزيابي مجدد وضعيت عراق، از تصميم بستن سفارت، منصرف خواهد شد.

در همين ارتباط، برهم صالح رئيس جمهور عراق در ديدار سران سه قوه عراق با رهبران احزاب و گروههاي سياسي اين کشور گفت که مايک پامپئو وزيرخارجه آمريکا يکشنبه هفته جاري درباره تداوم حمله به سفارت آمريکا، مراکز ديپلماتيک و کاروانهاي نظامي آمريکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.
صالح به نقل از پامپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، به صورت جدي، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسي مي‌کند و براي انجام اين کار، آماده است».
وزير خارجه آمريکا در ادامه ادعاهاي خود گفته بود که شايد ترامپ تصميمي اتخاذ و «عمليات نابودي تمامي کساني را آغاز کند که در حمله به نيروهاي ما دست دارند».
منابع سياسي که در نشست مذکور حضور داشتند گفتند که وزير خارجه آمريکا، تبعات بسته شدن سفارت آمريکا در بغداد را «براي عراق و آينده آن، بسيار منفي» دانست و گفت که اين «آخرين هشدار» به دولت است تا جلوي اين گروه‌ها را بگيرد.
پس از اقدام تروريستي آمريکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سليماني و ابومهدي المهندس در دي ماه ۱۳۹۸، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظاميان آمريکا از اين کشور را تصويب کرد، ولي به دليل فشارهاي واشنگتن اين مصوبه تا کنون اجرايي نشده است.
پس از عدم اجراي اين مصوبه، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبي (بسيج مردمي) در بيانيه‌اي، تأکيد کردند، اين مصوبه مورد تأييد ملت عراق است و اين ملت نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نيروهاي اشغالگر آمريکايي، نقض حاکميت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان اين کشور و بمباران اردوگاههاي نيروهاي امنيتي است.
در اين بيانيه خطاب به عناصر آمريکايي تأکيد شد که «تمامي عمليات‌هايي که عليه شما صورت گرفت، فقط پاسخ کوچکي به تجاوزات شما بود... پس در بيشتر پايگاه‌هاي خود بمانيد... اگر همه گروههاي مقاومت تصميم بگيرند که در آن واحد، با شما مقابله کنند، چه واکنشي خواهد داشت؟»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره