نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آلمان ناظر اولین دیدار وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آلمان ناظر اولین دیدار وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی

ايسنا/ وزير خارجه رژيم صهيونيستي بنا به دعوت همتاي آلماني با وزير خارجه امارات در برلين ملاقات کرد. اين اولين ديدار بين دو مقام وزارت خارجه رژيم صهيونيستي و امارات بعد از امضاي توافق سازش است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، گابي اشکنازي، وزير خارجه رژيم صهيونيستي در پاسخ به دعوت هايکو ماس، وزير خارجه آلمان به برلين سفر کرد.
پيش‌بيني مي‌شود، آن‌ها به بررسي مسائل سياسي از جمله تاثير توافقات سازش بر مناقشه رژيم صهيونيستي و فلسطين بپردازند.
اشکنازي همچنين با عبدالله بن زايد، وزير خارجه امارات در برلين براي پيشبرد توافقات با تل‌آويو به خصوص در زمينه‌هاي سيستم‌هاي سفر، ويزا، تبادل سفارتخانه‌ها، همکاري آينده در زمينه پاندمي کرونا ديدار کرد.
براساس بيانيه دفتر اشکنازي، او با هواپيماي نيروي هوايي آلمان براي بررسي مسائل امنيتي و استراتژيک به برلين سفر کرد.

وزير خارجه آلمان گفت: خرسنديم که امارات و اسرائيل برلين را به عنوان محل ملاقات انتخاب کردند.
او مدعي شد: توافق سازش و عادي سازي فرصتي براي مذاکره با فلسطيني‌هاست. رئيس دستگاه ديپلماسي آلمان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که وزيران خارجه اسرائيل و امارات برلين را به عنوان مکان اولين نشست تاريخي‌شان انتخاب کردند. مهمترين عامل در ديپلماسي اعتماد است. من به شخصه از همکارانم ممنونم که اين اعتماد را به آلمان داشتند. نهايت تلاش‌مان را مي‌کنيم که ميزبانان خوبي براي مذاکره بين دو طرف درباره نحوه برقراري روابط دو جانبه در آينده باشيم.
ماس همچنين آنچه توافق "صلح شجاعانه" بين رژيم صهيونيستي و امارات توصيف کرد را بهترين مژده در خاورميانه بعد از مدت‌هاي مديد قلمداد کرد در حالي‌که آن را فرصتي براي پيشبرد جديد در مذاکره بين اسرائيلي‌ها و فلسطيني‌ها دانست.
او اين گونه ادامه داد: از آنجا که شجاعت و اعتماد هر دو در روند صلح در خاورميانه مورد نياز هستند. بايد از اين فرصت استفاده شود از آلمان و اروپا مي‌خواهيم کمک کنند اميدواريم برلين چارچوب خوبي براي بررسي‌هاي بيشتر گام‌ها در اين مسير ارائه کند.

اشکنازي در ديدار با ماس و بن زايد: "صلح" در مقابله با چالش‌ها سهيم است

وزير خارجه رژيم صهيونيستي بعد از نشست با وزيران خارجه امارات و آلمان ادعا کرد: مذاکره با امارات در حل مسائل منطقه‌اي سهيم خواهد بود و معاهده صلح در ايجاد ثبات و مقابله با چالش‌ها و پاندمي کرونا نقش دارد.
اشکنازي در اين کنفرانس خبري گفت: مذاکرات با امارات مثبت بود، ما به بررسي آينده روابط دو طرف پرداختيم.
او از فلسطيني‌ها خواست به ميز مذاکره با رژيم صهيونيستي بازگردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره