نماد آخرین خبر

سفیر آلمان خاک بلاروس را ترک کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
سفیر آلمان خاک بلاروس را ترک کرد

فارس/ درست در همان روزي که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان با «سوتلانا تيخانوفسکايا» رهبر مخالفان بلاروس در «برلين» ديدار داشت، «مانفرد هوترر» سفير آلمان در بلاروس به طور موقت به کشورش بازگشت.

بنا بر گزارش خبرگزاري روسي «تاس»، يک منبع در وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: «سفير (آلمان) امروز (چهارشنبه) مينسک را براي گفت‌وگوهايي در برلين ترک کرد».

راديو بين‌المللي فرانسه نيز در خبر ديگري گزارش کرد، تيخانوفسکايا در جريان سفر سه روزه خود به برلين با مرکل،‌رؤساي احزاب بزرگ و تعداد ديگري از سياستمداران آلماني ديدار و گفت‌وگو کرد.

طبق اين گزارش،‌تيخانوفسکايا عصر روز گذشته به وقت محلي به مدت يکساعت با مرکل ديدار کرد و خواستار حمايت وي شد.

طبق گزارش خبرگزاري تاس، روز دوشنبه هفته جاري، وزير خارجه ليتواني نيز اعلام کرد که سفير خود در بلاروس را براي رايزني‌هاي بيشتر فراخوانده است و ساعاتي بعد نيز وزارت خارجه لهستان نيز بيانيه مشترکي ارائه داد.

سفراي لهستان و ليتواني روز يکشنبه هفته جاري، خاک بلاروس را به سمت کشورهايشان ترک کردند.

به دنبال برگزاري انتخابات ماه گذشته در بلاروس که به پيروزي الکساندر لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهي شد موجي از اعتراضات در اين کشور در اعتراض به نتيجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد.

«سوتلانا تيخانوفسکايا» تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء انتخاباتي را به دست آورد اما تاکنون نتايج انتخابات رياست‌جمهوري بلاروس را به رسميت نشناخته است.

لوکاشنکو تاکيد دارد که منشا اين اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ايجاد يک منطقه حائل بين روسيه و ديگر نقاط اروپا انجام مي‌گيرد.

آلمان همچون ديگر کشورهاي اروپايي مدعي هستند که انتخابات رياست‌جمهوري بلاروس «غيردموکراتيک» بوده است و تأکيد کرد که نتايج انتخابات را به رسميت نمي‌شناسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره