برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

واکنش وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به خرید اف 35 توسط قطر و عربستان

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به خرید اف 35 توسط قطر و عربستان

فارس/ وزير انرژي رژيم صهيونيستي در واکنش به گمانه زني‌ها درباره خريد جنگنده «اف-35» از سوي قطر و رژيم آل سعود، آن را موضوعي نگران‌کننده براي تل آويو خواند.

به نوشته روزنامه «يديعوت آحارانوت»، «يووال اشتانيتس» در اين زمينه گفت، اگر قطر و عربستان سعودي جنگنده اف-35 مي‌خواهند و مايل به پرداخت هزينه آن‌ هستند، در نهايت آن را به دست خواهند آورد.
وي در ادامه اظهار داشت که آمريکا در گذشته با فروش جنگنده‌هاي «اف-۱۵» و «اف-۱۶» به آن‌ها موافقت کرد که در زمان خود پيشرفته‌ترين جنگنده‌ها بودند.
اشتانيتس افزود: «اين مسئله بايد ما را نگران کند، اسرائيل همواره مي‌گويد که نگران است و برخي مواقع  به طور ناچيزي جبران مي‌شود. در نهايت اين منافع آمريکاست که بايد تامين شود.»
«الي کوهن» وزير اطلاعات رژيم صهيونيستي اخيرا در واکنش به درخواست رسمي از سوي قطر براي خريداري جنگنده‌هاي «اف-۳۵» از آمريکا، گفت تل آويو با هرگونه فروش اين جنگنده‌ها به قطر مخالفت خواهد کرد. آمريکا پيش از اين با امارات متحده عربي توافق کرده بود فروش جنگنده اف-۳۵ به اين کشور را مورد بررسي قرار دهد. توافق در اين خصوص، يکي از مزاياي وعده‌ داده‌ شده به امارات در ازاي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar