logo
برگزیده
بین الملل

انفجار در مرکز شهر «اسکندرون» در ترکیه

منبع
فارس
بروزرسانی
انفجار در مرکز شهر «اسکندرون» در ترکیه

فارس/ منابع خبري از حمله تروريستي و انفجار بمب در يکي از شهرهاي جنوب ترکيه و کشته شدن عامل اين حادثه و فرد همراه وي خبر دادند.

اين انفجار دوشنبه شب در  مرکز شهر «اسکندرون» در اطراف استان «ختاي» در جنوب ترکيه رخ داد. منابع محلي از اعزام پليس  و خودروهاي امدادي به محل حادثه پس از اين انفجار خبر دادند.

به گفته برخي شاهدان عامل اين عمليات انتحاري بعد از درگيري با پليس و تيراندازي، ضامن يک بمب دست ساز را کشيد. هنوز از خسارات  احتمالي اين حادثه گزارشي منتشر نشده است.

روزنامه «ديلي صباح» چاپ ترکيه  گروه «پ‌ک‌ک» را عامل اين انفجار برشمرد و از کشته شدن عامل اين انفجار و يک شخص ديگر همراه وي خبر داد. فرماندار اين شهر در توييتي نوشت که اين حادثه تنها به کشته شدن فرد تروريست منتهي شده و هيچ خسارات جاني ديگري برجاي نگذاشته است.

گروه پ‌ک‌ک که از نظر ترکيه، اتحاديه اروپا و آمريکا تروريستي شناخته مي‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگيري مسلحانه با دولت مرکزي را از سر گرفت. اين گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌اي را با دولت ترکيه آغاز کرده است. بر اساس آمارهاي رسمي ترکيه، بيش از ۴۰ هزار نفر، که بيشتر از آنها غيرنظامي هستند، در اين درگيري‌هاي سي ساله کشته شدند.

ارتش ترکيه مدتهاست که در عمليات مختلف در حال نبرد با عناصر اين گروه است  و برخي مواقع نيز از دستگيري اعضا و هوداران اين گروه در شهرهاي مختلف اين کشور خبر مي‌دهد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره