برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

روایت شهردار مسلمان لندن از بی‌ادبی‌های ترامپ

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روایت شهردار مسلمان لندن از بی‌ادبی‌های ترامپ

ايرنا/ شهردار مسلمان لندن که از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ به شمار مي‌رود به حملات لفظي و نژادپرستانه رييس جمهوري آمريکا عليه خود و جوامع مسلمان در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت که در هيچ دوره‌اي مسلمان بودن غير از دوران ترامپ دشوار نبوده است.

«صادق خان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه راديويي ال‌بي‌سي افزود: براي نخستين بار يک سياستمدار برجسته جهان مروج اين ديدگاه بود که اسلام و غرب ناسازگار هستند؛ از نگاه او همه مسلمانان، انسان‌هاي بد و به دليل اقدامات يک گروه اقليت تروريست هستند.
وي که در آخرين سفر ترامپ به لندن «شهرداري افتضاح» و «بازنده‌اي مطلق» ناميده شده بود، ادامه داد: بگذاريد صريح بگويم، من به هيچ دليل ديگري جز دينم مورد حملات لفظي ترامپ قرار نگرفتم. شهردار لندن اضافه کرد که بسياري از اقليت‌هاي قومي و مذهبي هم از رفتار ترامپ دل خوشي نداشتند.
جدال لفظي رييس جمهوري آمريکا با صادق خان سابقه طولاني دارد؛ او قبلا شهردار لندن را به تست هوش دعوت کرده و همچنين از واکنش او به حمله سال ۲۰۱۷ در پل لندن (لاندان بريج) انتقاد کرده بود.
صادق خان همچنين در آستانه سفر سال گذشته رييس جمهوري آمريکا به انگليس در يادداشتي براي گاردين، او را نمونه بزرگي از راستگرايي افراطي رو به رشد و تهديدي براي همه جهان دانسته بود. ترامپ درست دقايقي قبل از ورود به لندن نوشت:‌ خان من را خيلي به ياد شهردار "خيلي احمق و بي‌کفايت" نيويورک بيل د بلاسيو، مي‌اندازد. "فقط قدش نصف اوست"
در همين حال، شهردار لندن دو روز پيش، به استقبال خبر پيروزي جو بايدن در انتخابات رياست جمهوري آمريکا رفت و در توئيتي نوشت که مشتاقانه در انتظار همکاري با اوست.
بايدن با کسب ۲۹۰ راي الکترال در برابر تنها ۲۱۴ راي دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمين رييس جمهوري آمريکا انتخاب شد. 
بر اساس رويه قانوني ترامپ موظف است ظرف مدت ۱۰ هفته دولت را به رييس جمهوري منتخب آمريکا تحويل دهد. اما او که مدعي فساد و تقلب در انتخابات است، بايدن را به رسميت نشناخته و از آغاز روند واگذاري قدرت استنکاف کرده است.
بر اساس رويه قانون مراسم تحليف رياست جمهوري آمريکا ۲۰ ژانويه ( يکم بهمن) برگزار مي‌شود و رفتار ترامپ باعث افزايش نگراني‌ها از احتمال بروز اختلال و هرج‌ومرج در روند واگذاري قدرت در اين کشور شده است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar