برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

موضع‌گیری برادر سعد الحریری علیه حزب‌الله

منبع
فارس
بروزرسانی
موضع‌گیری برادر سعد الحریری علیه حزب‌الله

فارس/ رسانه‌اي آمريکايي به نقل از منبع صهيونيستي مدعي شد که برادر نخست‌وزير مأمور به تشکيل دولت جديد لبنان، مخالف مشارکت حزب‌الله در اين دولت است و معتقد است بيروت و تل‌آويو بايد صلح کنند.

منبعي صهيونيست از وجود اختلافات بسيار جدي بين «بهاء الحريري»، فرزند ارشد «رفيق الحريري» و «سعد الحريري»، برادر کوچک بهاء و نخست‌وزير مأمور به تشکيل کابينه جديد در لبنان  خبر دادند.
«باراک راويد»، روزنامه‌نگار صهيونيست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با وب‌سايت خبري-تحليل «آکسيوس» گفت که بهاء در گفت‌وگويي که با او داشته، گفته است اختلافات سياسي بسيار بزرگ و آشکاري بين او و برادرش سعد وجود دارد و برادرش نبايد در تشکيل دولت جديد، دست به «معاملات سياسي» با حزب‌الله بکند.
بهاء الحريري که به نوشته روزنامه العرب (چاپ لندن) خودش را براي جانشيني پدرش مُحق‌تر از سعد مي‌داند، در اين گفت‌وگو مدعي شده است که به دنبال خدمت به لبنان است و کسي چون او در اين سن نمي‌تواند «بنشيند و دست روي دست بگذارد و کاري انجام ندهد».
برادر حريري اوضاع در لبنان بعد از يک سال تظاهرات و انفجار بندر بيروت نگران کننده دانسته و گفته است  که اين کشور عربي در لبه پرتگاه قرار گرفته است. به گفته او، شرايط لبنان بعد از انفجار مهيب بندر بيروت او را بر آن داشته است همه توان خود را براي لبنان به کار بگيرد.

بهاء الحريري با بيان اينکه تمايلي براي به‌دست آوردن منصب سياسي ندارد، گفته است: «از اينکه برادرم در هفته‌هاي آينده دولتي تشکيل بدهد که حزب‌الله بر آن سيطره داشته باشد، بسيار نگرانم».
او گفته است که دولت لبنان بايد جنبش حزب‌الله را «تروريستي» اعلام کند  و شراکت دادن اين جنبش در دولت «اشتباه بزرگي» است؛ چرا که به تعبير وي طي اين مدت، دولت‌هايي که با اين حزب مشارکت داشته‌اند شکست خورده‌اند.
بهاء الحريري مدعي است که در صورت تشکيل دولت با مشارکت حزب‌الله، باعث خواهد شد که کشورهاي عربي خليج فارس و جامعه جهاني از اين دولت حمايت گسترده نکنند و در نتيجه، اين دولت توانايي پشت سر گذاشتن بحران اقتصادي و سياسي موجود در لبنان را نيز نخواهد داشت.
برادر سعد الحريري همچنين خواستار تشکيل دولت غير فرقه‌اي و خلع سلاح گروه‌هاي مسلح از جمله حزب‌الله لبنان شده است. او همچنين گفته است که لبنان و رژيم اسرائيل بايد اختلافات مرزي و زميني خود را کنار بگذارند و به سمت توافق صلح حرکت کنند.
سعد الحريري که پيشتر در چند نوبت موفق به تشکيل کابينه شده است، بعد از ناکامي مصطفي اديب در تشکيل کابينه، از سوي پارلمان لبنان مأمور به تشکيل کابينه جديد شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره