برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

اولین نتیجه علنی سفر نتانیاهو به عربستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اولین نتیجه علنی سفر نتانیاهو به عربستان

تسنيم/ منابع خبري از اولين نتيجه ديدار مخفي بنيامين نتانياهو با وليعهد عربستان در خاک اين کشور خبر دادند.

به نقل از القدس العربي، به نظر مي‌رسد که يکي از مهم‌ترين نتايج نشست « نئوم» در عربستان ميان « محمد بن سلمان» وليعهد سعودي و « بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اين است که اسرائيل قصد دارد به منظور مقابله با نفوذ ترکيه، به سعودي‌ها اجازه بدهد انجمن‌هاي خيريه در قدس اشغالي را اداره کنند. اين رژيم همچنين از پيوستن نمايندگان سعودي به شوراي اوقاف اسلامي در قدس حمايت خواهد کرد.

اين اقدام يک روز پس از افشاي ديدار مخفيانه نتانياهو با محمد بن سلمان صورت گرفته است که بر اساس گزارش‌هاي رسانه هاي صهيونيستي وليعهد سعودي موافقت کرد که خبر ديدارش با بنيامين نتانياهو منتشر شود تا واکنش‌ها در سعودي و جهان عرب را ببيند.

رسانه‌هاي صهيونيستي همچنين اعلام کردند که ديدار نتانياهو با بن سلمان اولين ديدار نبود و پيش از اين ديدارهاي محرمانه‌اي ميان مسئولان امنيتي اسرائيل و مقامات سعودي توسط « يوسي کوهن» رئيس موساد که ارتباط خاصي با آل سعود دارد، صورت گرفته است.

از سوي ديگر نتانياهو همچنين در چارچوب تسريع روند عادي سازي روابط اعلام کرد که دعوت بحرين را پذيرفته و قصد دارد به زودي از بحرين ديدار کند.

نتانياهو گفت، مقامات بحريني از وي دعوت کرده‌اند که در اولين زمان ممکن به بحرين سفر کند و در خصوص تقويت روابط دوجانبه گفت‌وگو کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر