برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

دیدگاه وزیر خارجه بایدن درباره اسرائیل

منبع
مهر
بروزرسانی
دیدگاه وزیر خارجه بایدن درباره اسرائیل

مهر/ نگاهي به سابقه «آنتوني بلينکن» وزير خارجه «جو بايدن» در آمريکا نشان مي دهد که وي به شدت بر لزوم حمايت از رژيم صهيونيستي و تلاش براي منافع آن در سراسر منطقه تأکيد دارد.

به گزارش روزنامه «القدس العربي» چاپ لندن، «جو بايدن» رئيس جمهور منتخب ايالات متحده آمريکا اخيراً اعلام کرده است که «آنتوني بلينکن» وزير خارجه او در دوران رياست جمهوري خواهد بود.
بر اساس اين گزارش، نگاهي به سابقه وزير خارجه دوره رياست جمهوري جو بايدن نشان مي دهد که وي به شدت در خويشتن‌داري ضعيف عمل کرده است و هيچگاه نتوانسته است از اشتباهاتي که مرتکب شده درس بگيرد.
بلينکن در حال حاضر ۵۸ سال دارد و به اندازه اي که بايد، براي پست وزير خارجه مناسب نيست. سياست او بر يک محور تکيه دارد و آن، اين است که «اگر ايالات متحده آمريکا جهان را اداره نکند، طرف ديگري خواهد آمد و اين کار را انجام خواهد داد». القدس العربي در بخش ديگري از مطلب خود نيز آورده است: واقعيت آن است که بلينکن يک يهودي است و زماني که موضوع به اشغالگران اسرائيلي ارتباط داشته باشد، مي بينيم که به شدت از آنها حمايت به عمل مي آورد.
بلينکن در جمع يهوديانِ آمريکا صراحتاً اعلام کرده است که اسرائيل نزديک ترين شريک آمريکا در خاورميانه محسوب مي‌شود وي در عرصه سياست خارجي ديدگاه هاي متعددي دارد که از جمله مهمترين آنها لزوم ائتلاف با رژيم صهيونيستي است. او معتقد است که دولت بايدن بايد به منافع و مصالح اسرائيل پايبند باشد. وي در جريان يک گردهمايي که توسط يهوديانِ آمريکا در ماه مِي گذشته برگزار شده بود، تأکيد کرد: دولت بايدن مي داند که اسرائيل نزديک ترين شريک ايالات متحده آمريکا در خاورميانه است.
او همچنين گفت: اسرائيل تنها دولت يهودي در جهان به شمار مي رود و دولت بايدن اين مسأله را به خوبي مي داند. وزير خارجه دوره رياست جمهوري بايدن در ادامه مدعي شده است: اسرائيل از بهترين شرکاي آمريکا در نبرد با تروريسم است! بلينکن معتقد است که هيچ نوع جدل و مناقشه با اسرائيل را نمي پذيرد، زيرا ارزش هاي مشترکي ميان واشنگتن و تل آويو وجود دارد.
با تمامي اينها، وي نيز همچون جو بايدن به شدت بر لزوم تحقق راهکار دو دولت در قبال مسأله فلسطين تمايل دارد. او بر اين باور است که اين راهکار، تضميني کامل براي آينده اسرائيل است.
نکته قابل تأمل ديگري که در خصوص وزير خارجه دولت بايدن وجود دارد اين است که وي به شدت از تصميم ترامپ براي خروج نظاميان آمريکا از سوريه انتقاد کرده بود. علت اين انتقاد، آن بود که بلينکن باور دارد اين اقدام باعث مخدوش شدن امنيت رژيم صهيونيستي مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar